Erl/bridge - Erfarenheter?
Jag har funderat på att göra en Erl/Bridge men är lite osäker efter som att jag har hört att den lätt stöts ut, att man får fula ärr och liknande. Men jag vill gärna höra andras erfarenheter också, så hur riskabelt är det egentligen?
Ett ärr kommer du säkerligen få efteråt, ifall du tar bort den. Men det varierar hur stort eller synligt det blir, från person till person. Och även ifall det stötts ut - vilket en earl har enkelt till att göra också. Låter man den sitta kvar tills den stöts ut helt och hållet, får man ett riktigt fult ärr.
En earl är en surface piercing, och dem har alltid risk till att stötas bort med tiden. Men så finns det även dem som stannar kvar naturligtvis. Sköter man det på bästa sätt och ger de bästa förutsättningarna, så kan det gå bra.
De är också lätt hänt att dem blir lite sneda, när dem placerar sig under läkningen. Vilket inte är jätte snyggt :)
Jag själv har funderat på en earl, men faktiskt inte gjort den ännu tack vare ärr efteråt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#1 Hm, då blir det nog septum istället.
Jag har precis tagit ut min erl. Älskade den, tycker att det e super snyggt. Men jag hade haft min i 1 och ett halvt år och den läkte aldrig och var alltid infikterad även behandling
#3 Ja, det är väl jobbigt om den jämt är infekterad. Jag måste vara extra försiktig med sådant efter som att jag är allergisk mot antibiotika.

Min har fortfarande inte läkt på långa vägar och jag har haft den i ca 5 månader. den första tog jag ut då den började vandra redan efter en månad. och den jag har nu blir mer och mer sne. men jag hoppas att den rätar till sej till slut.