Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 8778 ggr
Schniigel
0

Ni med rook!

Jag är väldigt sugen på att göra en Rook (tror jag att den heter) men är lite orolig för alla säger att det gör skit ont och är svårläkta, stämmer detta? Kan man ta embla-salva eller något liknande på innan och hjälper det över huvud taget? (hehe ja jag vet, jag är feg) och hur är det med läkningen?

Har ni några egna så får ni jätte gärna visa bilder :)

Liss
0

En rook är en broskpiercing. Så ja, den tar längre tid att läka och kan trilskas endel. Men sköter man den som man ska och har tålamod så ska det funka det också.
Skitont, är en individuell sak. Men som sagt, eftersom den går igenom brosket så känns det en hel del. Men piercingar brukar gå fort och smärtan går över ;)

Om emlasalva hjälper då det är brosk har jag svårt att tro. Men jag vet faktiskt inte.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

KastKatt
0

Emlasalvan beöver väl bara huden som jag förstått det? Så du kanske inte känner lika mycket när kanylen går in och ut, men det känns nog lika mycket i brosket.

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

mandariiin
0

Min gjorde inte så ont att göra. Men läkningen var en mardrömm! Jag blev öm i nästan hela örat, som man oftast blir med brosk piercingar. jag gjorde rent som jag skulle och skötte den som man ska. läkningen tog ca 8 månader. varav det gick upp och ner, ena dagen var jag svullen till och med bakom örat pga piercingen, andra dagen varade det knappt.

jag har nog aldrig haft så ont under läkningen utav en piercing kan jag helt ärligt säga/skriva.

och nu efterhand så är den inte så kul. man kan typ aldrig byta smycke, då det är så pillrigt att byta där. och mans er den aldrig själv.

det är snyggt. men den känns lite onödig….

har tyvärr ingen bild på min…..