Infektion eller ej?
Hejsan!
I tisdags fick jag äntligen stoppa i min första spiral i örat och de gick fint.
Hade på lite rapsolja så den skulle glida lätt.
Hade innan en claw på 2,5mm och nu stoppa jag i lite av början på en spiral som är som tjockast 4mm.
Fick in den en bit tills jag började känna att de va nog.
De gjorde inte ont utan spände lite bara.
Satt på en o-ring på baksidan så den inte skulle glida ur och sen fick den va där.
Sen igår (onsdag) så tyckte jag att o-ringen såg ut att sitta för långt ifrån så jag tröck in den, men märkte senare på kvällen när jag kände att de spännde som tusan i örat att o-ringen satt nära bakom örat men att hela spiralen va en bra bit längre in än den var sist.
Så jag tvättade händerna och skulle föröska få ut den lite.
Då började de komma ut varr och nån liten strimma med blod.
Så jag drog allafall ut den lite och satt o-ringen igen på lagomt ställe så de inte ens spänner.
Just nu ömmar de väldigt lite, men de kommer varr ur hålet så fort jag provar snurra ur spiralen lite.
Körde shotglas med koksaltslösning igår kväll och imorse.
Så är de en infektion tro och vad ska jag göra?
Ska jag bara fortsätta med koksaltslösning eller lär man ta till nått tyngre arteleri?
Funderar om jag kanske ska köra med o-ring på insidan med för den verkar åka jävla lätt in.
Hoppas någon har något bra svar så jag förhoppningsvis slipper plocka ur den när de börjar bli så spännande att töja.
/Emil

Det låter som om du har spräckt det. Det bästa är att gå ner i storlek för att undvika blowouts, du kan också fortsätta tvätta med koksalt. När du börjar igen efter att det har läkt så kanske du ska ha en töjning i 3 mm istället, för att undvika att det glider för långt in?
- Medarbetare på studier.ifokus
Du verkar ju ha downsizat(?) vilket är en vettig åtgärd, för som soetisen skriver så har du ju spräckt/gått för fort fram med det hela.
Tvätta det som man ska göra, dvs som en nytagen piercing, med koksalt och vänta ut det hela. Det är inflamerat men det ger antagligen med sig om den bara får vila och läka ihop ordentligt innan du försöker dig på vidare töjning. Även fast det ser läkt ut så är huden skör efter en skada, så vänta gärna lite extra efter att du är säker på att den är läkt.
Paulina
Jag tog en dusch och efter de så böt jag ner mig igen till 2,5 i de örat och stoppade tillbaks 2mm i de andra örat igen.
Så får jag helt enkelt vänta ut de lite längre och låta de vara flera dagar efter att de känns bra i örat.
Men efter de sen så ska jag antingen skaffa mig en 3mm eller så kör jag med min 4mm igen men kommer sätta o-ring på båda sidor.
Jag återkommer igen med hur de går.
Nu så är de ett nytt försök.
Denna gång satt jag en o-ring även på insidan och kollade av med den jag hade innan så de blir lagomt större.
Bara hoppas att de funkar bättre denna gång.
Nu har jag nästan fått i hela min 4mm spiral i örat, MEN har på senare tid sett att när den sitter i och jag rör lite på den så ser de ut som nån gråröd kant som kommer fram när jag rör spiralen utåt.
Annars när jag tagit ur den för att rengöra så har de sett normalt ut men idag när jag gjorde en rengöring och vände på den så såg de ut som nån gråröd skorv som var vid en kant på insidan.
Gick inte att få bort med tops så jag vet inte om mans ka försöka pilla bort den eller om de försvinner av sig själv?
Jag blöder inte eller varrar iallafall.

#5 Det låter lite som om du har fått en blowout? De brukar oftast inte försvinna av sig själva utan jag skulle rekommenderade att du går ner i storlek igen faktiskt. För gör du inte det så kan din blowout bli större ju mer du töjer.
Töj max en millimeter åt gången, jag skulle rekommendera att du har töj smycken i varje storlek istället för jag antar att du har en i 2.5 och en spiral på 4 mm? För då blir det lätt att man trycker lite hela tiden tills den kommer in på den tjockaste delen och på så vis skadar örat.
- Medarbetare på studier.ifokus
Nu har jag kört fruktansvärt lungt.
Kört från 2,5 till 3 på 2 veckor.
Nu ikväll blir de byta upp sig men frågan är då om man ska försöka sig på 3 till 4 eller om man ska köra spiralen och köra 3 till 3,5 TYP.
Man vill ju att de ska bli större men vill även att de ska vara problem fritt så jag vet inte hur mycket man törs köra på?
De gick inte ens att få i spiralen till 4mm utan de vart nog 3,5 och de ser fint ut som kör på de i 2 veckor nu så får man se om de blir 4 då.
De känns iaf som de går framåt nu.
Jag har nu kommit på hemligheten för hur man får dom att funka fint.
Kör 0,5mm i taget på 2 veckor.
Sen skiter man i dom och bara låter dom vara, kör med koksalt på morgonen, tvålar in dom när man duschar på kvällen..
Thats it! :)