Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 5628 ggr
Articia
0

Längd på stav (Kind)

En fråga till er med kind piercings. Jag undrar vad ni har för typ av smycke till kinden, samt vilken längd som är vanligast. Jag har för tillfället ett smycke som är aldeles för långt, (2 "bollar" i varje ända) står inte ut med det här smycket längre för jag kan knappt äta eller nånting.

Visst min kind ser ut som en hamsterkind just nu, men staven är fortfarande minst 1 cm för lång. Så om jag kommer emot så gör det skit ont eftersom att den är i vägen :S kan väl inte vara så bra? Kommer inte stå ut med det här i 2 veckor som piercaren sa.

Liss
0

Om det är jobbigt för dig, så gå tillbaka till piercaren och säg som det är. Ifall han/hon tycker att det är värt det, kommer dem byta det åt dig på ett sterilt sätt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Articia
0

Okej, jo jag tror jag får göra det faktiskt för när jag käkar nåt så biter jag hela tiden på bollen :S ont ont ont! Plus att piercaren själv sa att han kanske satte in ett för långt smycke. (Han hade ingen kortare stav som var steril) Har dock lärt mig lite hur jag ska tugga för att inte det ska hända, men ibland så råkar jag tugga på den ändå :S

soetisen
0

Det låter konstigt att du har fått ett barbell smycke till kinden det vanligaste är labret smycken. Sen att du biter på smycket beror lite på placeringen, jag biter aldrig på min, men den är också placerad lite högre upp.

Jag skulle nog gå till piercaren (eller till en annan piercare) och vilja få smycket utbytt till en labret smycke som inte är alldeles för långt.

- Medarbetare på studier.ifokus

artdesiu
0

Fick du någon förklaring till varför du fick en barbell? Onödigt mycket skaderisk för tänderna tänker jag då det är en stor metallkula på insidan.

Jag har har pfte-labretter, vet inte exakt hur långa de är, men ska när jag har tid och ork korta ner dem lite till.

Pfte är, tycker jag, supersmidigt, det är ju ett sorts plastmaterial så det skadar inte tänderna om man råkar bita ner på plattan eller om den skulle ligga mot tänderna (mina är tagna så att plattan ligger mot tandköttet mer). Sen är det lätt att korta ner, man bara kapar en bit av staven istället för att köpa ett nytt smycke. Är man missnöjd med längden är det bara korta lite till istället för att köpa smycket efter smycke tills det passar bra.

Billigt att köpa också, tror de kostat 10 kr styck när jag beställt från nån engelsk piercingsida.

Articia
0

Ja, jo han sa att han bara hade det smycket sterilt. Gick till en studio som har drop in tider så då brukar inte piercaren alltid rätt smycke i lager (som är steriliserat osv). Okej, då förstår jag.

Men jag fick välja placreingen, ville ha den precis i smile gropen så kunde säkert fått den högre upp, kanske skulle gjort det :S men med bättre smycke kan de nog bli mkt bättre. Ska försöka stå ut i åtminstone en vecka, tills svullnaden har lagt sig sen kommer jag nog byta.

artdesiu
0

Skumt, de flesta studios har ju enbart drop-in, enligt min erfarenhet. Eller man kanske är borskämd med sånt om man bor i stockholm, typ. Men känner du till någon annan studio borde du kanske kika förbi där och be om råd. Det är lite knepigt med piercare och liknande yrken, man får höra så olika saker beroende på vem man frågar. Men hör med en annan studio vad dom tycker du ska göra, så får du lite bredare perspektiv.

Nej men mina sitter också i smilgroparna, det är bara vinklat så att det ligger högre upp på insidan så att det inte ska krocka mot tänder/riskera att man tuggar på det osv. Det är jättesmidigt, inte ivägen ett dugg.

Articia
0

Nja inte här omkring, bor i utanför stockholm mellan södertälje och eskilstuna och här måste man oftast boka tid när det gäller både piercings och tatueringar. Var jätte sugen på att pierca mig så gick då till det enda stället jag visste som hade drop in. Jo jag har också märkt det, de är väldigt olika från piercare till piercare. Okej, ja då är det nog så att kind piercings piercas olika från ställe till ställe.

Liss
0

Kind piercingar piercas efter hur man ser ut och vinklas därefter också. Så ja, det brukar vara rätt olika.
Att du hade vanliga barbells missade jag, och det låter riktigt dumt. En kula på insidan kommer att förstöra dina tänder på långsikt, på ett så utsatt ställe. Be att få byta.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Articia
0

Okej. Jo det känns inte alls bra med en barbell :S men å andra sidan så ska jag bara ha det som läksmycke, ska ta och byta när svullnaden har försvunnit.

artdesiu
0

Så klart de piercas olika beroende på hur man ser ut, som med de flesta piercings :)

Okej, förstår. Men om det, förutom den studion, bara finns studios som tar bokningar, ring och säg att du behöver hjälp med en piercing, och då piercingar går snabbt att ta etc. lär det inte vara några större dröjsmål. Som LisetteS säger så kommer det förstöra tänderna långsiktigt, så ordna snarast möjligt! Lycka till.