Borttagna piercingar
Har ni någon piercing som ni tagit bort?
Varför isånafall?
Har ni kanske varit missnöjda och tagit bort för o sen ta om hålet?
Elr bara tröttnat?
Tell me!
Jag har tagit ur min mouch. Den tog jag ur för att dne skavde lite på tandköttet, och det kändes inte värt risken att skava söner tandköttet för en sketen piercing…
Jag gjorde en vertical labret istället, snyggt och skaver inte.
Tog ur min Tungpiercing utan egentlig anledning. Killen hade just vart till tandläkaren och fått konstaterat att hans hade orsakat massor av slitage så jag tror att det var rädslan för samma sak som fick mig att ta ur den.
Lite mer än ett halvår senare tog jag dock om den, saknade alldeles för mycket och ingen tandläkare har hitintills nämnt att jag har slitage i dagsläget, bara varnat för att jag kan få.
Paulina
jag har tagit ut mina töjningar för att ja saknade att ha vanliga örhängen, så tog ja ut min septum för att ja tröttnade på den, funderar dock på att göra om den!
tog även ut min navelpiercing då den växte ut.
Tagit ut navelpiercing för att den aldrig ville läka, plus att den hade börjat vandra utåt. Även jag tog ut töjningar för att jag saknade att ha vanliga örhängen, men nu saknar jag töjningarna :P
/Christine
jag tog ut min bröstvårtepiercing för att den bara var ivägen. sen tog jag bort min labret för att den var placerad fel o då passade inte min meduza så då åkte den med.. saknar dem ibland (speciellt när man ser nån annan med samma) men skönt utan oxå :)

Jag tog ut min navelpiercing eftersom den höll på att migrera. Sen har jag tagit ut tre piercingar i örsnibbarna för att det blev trångt när jag töjde, och jag ville att det skulle se mer cleant ut.
Tog bort min Tungpiercing efter 10 år. Den skavde på tandköttet och försäkringen hos tandläkaren hade inte gällt om jag haft en piercing i munnen om en tand skulle gå av.
Saknar den.

Jag har tagit ut en av mina kindpiercingar på grund av att jag hade en abscess bredvid som vägrade ge sig. Själva abscessen krånglade nästan hela tiden under ett år. Nu när den är uttagen så blev det bra, dock saknar jag den. Vet inte om jag ska göra om den eller ta ut den andra kindpiercingen också.
- Medarbetare på studier.ifokus
Öronen tog jag ut för nästan 10 år sedan, men känns inte som om de någonsin kommer växa igen (testade att ta i ett smycke för ca 5 år sedan, och det var inget problem). Ångrade att jag tog hål - en anledning till att jag kommer sätta samma åldersgräns på öronhål som övriga piercingar hos framtida (eventuella) avkommor.
När jag tog i läppen passade jag även på att ta ut de andra två i ansiktet - ögonbrynet för att den sedan länge varit alldeles för ytlig (utvandrad?) och näsan råkade bara hända. Råkade tappa ut mitt sista nässmycke, hade inget att byta med och iom att det var en egengjord skabbpiercing (taget med trubbigt öronsmycke och alldeles skevt hål) så lät jag det vara.
_No way! Yes way!
Tog bort piercing i näsvingen, då jag skaffade septum. Tyckte inte det passade att ha i sidan då jag hade en ring i mitten.
Sen tog jag bort min off center i läppen. Hade funderat på det fram och tillbaka och helt plötsligt på nyår så plockade jag ur den. Då hade den fått ha sin tid antagligen. Är riktigt skönt utan.
Men nu när jag har enbart septum i ansiktet känns det lite smått naket.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
ska till "min" piercare på måndag för att ev ta ut en navelpiercing som har börjat vara och svullna och blöda "/

tagit ut töjningar på 12mm i båda öronen. en mouch, tungan och off side labrett. Fick inte ha det på jobbet och dom blev så irriterade av att ta i och ur hela tiden.

Tagit ur ögonbrynpiercing och 2 i örat, anledningen för den i ögonbrynet va för att den blev irriterande några timmar varje gång man steg upp efter sin skönhetssömn, dom andra 2 i örat tappade jag bara intresset för.
Jaop, tagit bort tre från öronen för dom ville inte läka. Kände grymt trist. Vill gärna ta om igen, men har inte pengar till det just nu :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Jag har tagit ut 2x tragus(då bägge blivit infekterade, men har inte gjort de samtidigt)sen tog jag ut min industrial(infekterad) och de 2 saknar jag mest! funderar faktiskt på att göra om de snart :) sen tog jag ut navelpiercing(har haft det 2ggr, första gången så växte den ut och andra gången ville den inte läka alls..) sen har jag haft labret 2ggr, men tog ut det, för den ena skavade tandköttet och den andra tog jag ut, för svulnnaden efter piercandet ville inte alls gå ner i en vecka(läppen svullnade mer o mer för varje dag) så det var min story :P
Jag har tagit ut en helix, eller den åkte ut av sig själv.. för att den blev helt enkelt helt jättesvullen och röd, sen började det blöda och en natt vaknade jag av att det låg blod på kudden och den hade åkt ut.. :S
jag har tagit bort en helix piersing, för att den klyddade. eller det var så att den stötte alltid i allting, fastnade i tröjor, trycktes mot kudden när jag sov osv. så en kväll tvättade jag den o luftade den, altså tog ur smycket. sedan åkte jag till skolan nästa dag o kom på att jag glömt sätta i min piercing igen, gick in till toaletterna i skolan och försökte trycka igenom ett annat örhänge, men hittade inget hål utan det hade redan växt igen. sen har jag gett upp det, det fick läka igen, och jag kommer nog inte ta ett igen, för det klyddar bara :)
Jag har aldrig tagit ut en piercing.
Men för ca 2½ vecka sen så åkte min Tungpiercing ut i sömnen igen för andra gången (hade tappat en av kulorna IGEN :P så den satt inte riktigt fast. o det var typ 13e gången. Har vart blandat mellan att svalt och tappat)
Jag måste ha hostat ut den i sömnen, o sen hittade jag den inte.
Beställde en ny percing som jag fick hem efter ca 3 dagar. Men eftersom jag har tryckt i piercingar 4-5ggr efter att dom vart ute allt mellan 3-1½ vecka så vet jag att det gör ASont så jag försökte skjuta upp på det onda… haha. men det gör ju bara ännu ondare då.
Jaja, iallafall så försökte jag töja upp det som jag hade gjort förra gången. Fick i en synål efter en kvart, sen hade jag den där i i ca 1½ timme. Sen försökte jag ta i ännu en till, som det hade funkat gången innan, men nu gick det inte riktigt och det gjorde ont…
Så jag försökte ta en 1,2 piercing innan 1,6 piercingen skulle i. Det gick ganska bra, men den var 8mm så den gick inte igenom helt.
Jag testade med min 10mm 1,6 piercing och försökte trycka igenom. Det gick rätt bra också, men såg att det kom lite blod + att när jag försörsökte trycka igenom andra hålet (det på undersidan av tungan) så gjorde det jätteont på höger sida av käken!
Jag kollade underifrån och såg att piercingen försökte komma ut några mm vid sidan om hålet ;S jag försökte vinkla piercingen åt hålet men då gjorde det också massa ont.
Sen försökte jag sätta igenom synålen igen, och då försvann den liksom i tungan. Dvs den kom inte ut genom hålet undertill :O
Jag hade alltså gjort ett extrahål i tungan!
Sen hade jag ont i kanske 3 dagar.
Så jag tänkte att jag kanske får ta ut den då så jag slipper göra illa tungan o få infektioner eller annat otrevligt och istället göra om den sen.
Så nu sitter jag här utan tungpiercing^^
Men det kommer nog en ny snart!
Får göra om den på samma ställe och det kommer nog göra lite ondare, men överlag så är ju tungan inte det värsta stället att pierca sig på, dock gjorde min ont ändå, men men :P
Det var min tunghistoria 
Jag har tagit ut:
En himla massa hål ur öronen (7 tror jag) och har nu bara mina 16 mm töjningar o en daith.
En 4 mm conch som inte ville läka.
Navelpiercingen, för att jag tröttnade efter typ 8 år..
off centre labret för att jag gjorde plats åt en meduza istället.
en surfacepiercing framför flärpen i örat (framför tragus) för att den var så ytlig.
Bröstvårtan då den var tagen snett.. Saknar den fortfarande.
2ggr anti eyebrow, eller vad man ska kalla den. Piercing i tinnigen som jag söp bort vid ett tillfälle och andra gången började den vandra utåt.. En favorit!
Jag kör ju på "less is more" så oftast tar jag ut något för att göra plats åt något annat.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag har tagit ut en helix för att den var strulig och ville inte läka. Har även tagit ut en centrerad labret som skavde på tandköttet, gjorde en vertikal labret istället men fick ta ur den också pga att den gav massa ärrvävnad som inte ville försvinna.
försökte töja från 1,6 till 3mm. gick inte så bra haha. tog ut alltiohopa, anledningen var väl att det gjorde lite ont och började blöda. kändes säkrast att låta det läka innan man fortsätter!
Jag har tagot bort mina töjningar ur öronen så jag nu kan använda vanliga örhänhen igen. Ögonbrynspiercingen tog jag bort när jag gjorde mina dermals, smycket i näsvingen tog jag bort ungefär samtidigt.
Min off center labret har jag tagit ur och satt tillbaka några gånger, den har inte växt igen mellan gångerna.

Navelpiercingen - Den började vandra efter 9 år, tog ut den förra hösten och gjorde om den i våras. Än så länge sitter den där den ska!
Mouche - Tröttnade på att den fastnade i tanden pga felplacering
Gjorde därefter en off center labret istället som sitter kvar ett tag till iaf.
#23 Kan du visa bild på din off center? :)

Nope, har inga foton där den syns speciellt bra, jag är ingen linslus, står bara bakom kameran ;)

Jag har tagit bort min piercing som jag gjorde i naveln i högstadiet, men trots att det gått ca 4 år sedan jag tog ut den helt så får jag i den fortfarande utan problem.
Näsan har jag också tagit ut, hade en liten pärla i högstadiet/gymnasiet men tröttnade o tog ut den.
Tungan tröttnade jag på och tog ut, men för några månader sedan gjorde jag om den igen :)
~Quila Roze~
Jag tog ut min ögonbrynspiercing efter att jag fastnat med den i en tröja och den började stötas bort.
Den i bröstvårtan tog jag ut då jag skulle göra en mammografi (som som tur var inte visade något), och glömde sen sätta tillbaka den.
Tungan tog jag ut för bara någon månad sedan då ena kulan ramla av och jag bet i den och höll på att ha sönder tänderna. Det har hänt tidigare att ena kulan lossnat men då har jag råkat svälja den 
jag har en borttagen i bröstvårtan, för den vägrade läka och var galet sne. har även en borttagen i läppen som jag bara lessnade på, en helix som vägrade läka. ;P

Blir nästan lite rädd av att läsa den här tråden med alla infektioner odyl.

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Den senaste veckan har jag plockat ur ena i näsvingen (har en i varje), men den har åkt i igen… den har suttit där i nästan 5 år, så det känns så naket utan den. :)
Men jag skulle tro att den åker ut väldigt snart. Placeringen är inte som jag vill ha den och jämför man med den på andra sidan (den nyaste) har har den en mycket snyggare placering.
Så gamlingen åker!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Tog bort min handweb för ringen var för liten så de blev en infektion eller något.Saknar min handweb =(

Genom åren har jag tagit bort en piercing i näsvingen, en off-center labret, en Tungpiercing, en helix, en tragus och fem vanliga hål i örsnibben. Nu har jag två vanliga hål i öronen och en piercing i näsvingen kvar. Varför? För att jag håller på att bli tant. Nu känner jag mer för att fokusera på mina tatueringar och framtida sådana.

Nu har jag även tagit bort piercingen i andra näsvingen. Så nu är båda borta. Och två i öronen har också åkt. :)
Jag blev trött på dom, och jag själv tycker att jag passar bäst med bara medusan i ansiktet.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Tog bort min smiley för den var ivägen då jag också har medusa.
Sen tog jag bort två labretter för jag tyckte att det såg för mycket ut helt enkelt. Har aldrig tagit bort något pga infektion.
har haft i både näsa navel & över läpp har dock ingen av dom kvar .
näsan : tröttnade ja väll på.
och i överlöppen blev ja så trött på i med kulan lyckades åka av hela tiden , tog även om där ca 4-5 gången drog igenom nålar & grejer hemma, men nu har ja bestämmt mig att låta det va .
& i naveln fick ja en stor infektion fick som en (knöl) så tog ut den ,
har fortfarande en knöl där , men när sommaren är slut så ska ja åka väg & kolla om det går att ta om där .
Jag har tagit ut en massa i örsnibbarna för att jag ledsnade. Sen töjde jag två av dem, visserligen. Tog ut nässmycket också för att jag inte tycker att jag passar i den, men håller ändå hålet öppet ifall jag ångrar mig en dag och vill sätta dit den. Det syns inte ändå. Sen tog jag ut labret när jag skaffade off center, för att jag tyckte det blev fult med två i läppen på mig. Ena nipplepiercingen var jag tvungen att ta ut p.g.a att den inte ville läka och vandrade istället. Det är väl det.
/Anneli