Tatuerar mig den 9 aug!
Hallå!
Nu är det snart dags! Den 9 aug tatuerar jag mig hos Heidi Hays studio i Gbg. Är riktigt nervös men ser fruktansvärt mycket fram emot det. Har ni erfarna några tips o trix inför tatueringsdagen?
Jag ska göra en fenixfågel på ankeln, av väldigt personliga skäl. Den ska symbolisera stora förändringar jag har gjort i mitt liv, och att jag har brutits ner och byggt upp mig. Vill därför inte visa själva bilden just nu, hoppas ni förstår. :)
//Sara
Ät innan och var bered på att de gör sjukt ont, då kommer de inte kännas något alls.
Var försiktig med att sola ankeln innan.
#2 o #3 okej, tack för tipsen! Och innan tatueringen, funkar det att tex, raka benen på det stället jag ska tatuera mig och smörja in bodylotion etc eller ska jag undvika detta?
#3 Just den dagen? Själv skulle jag låta bli för risken att jag skulle råka skära mig just där. Tatueraren fixar med att ta bort hår och vet vad som behövs. Smörjer du in dig tar tatueraren bort det i alla fall.
Oh, jag har också en fenix! :D Men som sagt, ät ordentligt innan, ha gärna med dig något sött att äta/dricka under tiden om du behöver ta paus. Sola lugnt och raka försiktigt (runt om under tiden efteråt alltså)
/Christine
Okej, tackar så mycket för tipsen. Kanske ska tillägga (om ni inte redan förstått det dvs) att det är min första tatuering :)
Lycka till och grattis till första tatuering ;)
Dem andra har redan gett dig bra tips.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Var utvilad, för mig känns det iaf mer om jag sovit dåligt.
Ha bekväma kläder på dig :)
Tack för alla bra tips, det gör mig lite mindre nervös ;)
Något som jag tyckte kändes bra var att komma till studion en stund innan och sitta där, vänja mig vid ljudet av maskinerna och musiken… Tatueraren var dessutom sen så när det till slut blev min tur hade jag suttit där i över en timme tror jag och ville verkligen bara börja ^^
fast kanske lite sent för tips, antar att du håller på och tatuerar dig/redan gjort det :P Berätta hur det gick :)
Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.
Gud vad skoj! Jag ska också göra min första tatuering här i Sveriges framsida
, men kan ej välja mellan Heidi Hay och Buzzstop 28. Hur lång väntetid hade Heidi? Kan du visa en bild på din färdiga?
Min ska också vara på ankeln 
Shit vilken upplevelse det var, den blev precis så som jag ville ha den! Tatueraren var supergrym och jag är såå nöjd!! <3 Här kommer en bild på snyggingen! :D
#11, jag tycker att Heidi Hays tatuerare var grymma och det är en härlig stämning i studion. Min kompis ska tatuera sig på Buzzstop 28 om ca en månad, och jag ska följa med henne, så om en månad kan jag uttala mig om Buzzstop ;) Men jag rekommenderar verkligen Heidi Hay, min tatuerare var Peter D! :D
#12 Tack för ditt svar! vad fin den blev! Härligt att du blev så nöjd!
Får jag fråga vad den kostade (utan avgiften på 500kr)?
#12 Vad fin den blev!=) Jag hade förväntat mig en mkt större, då de flesta fenixfåglar jag set är rätt stora! Men den blev riktigt fin!
#13, utan avgiften på 500 kr fick jag betala 1000 kr vid tatueringstillfället. Då får jag också komma tillbaka när den har läkt ordentligt och kostnadsfritt korrigera om det är ngt som blivit knas under läkningen :)
#15 Oh, jag förstår. Så du behöver inte komma inom en viss tid då?
#16, tatueraren sa att kom tillbaka om ca 6 veckor så tar vi en titt och är det något som ska fixas till så klämmer han in det i kalendern så fort som möjligt.
#17 Låter som det blir Heidi Hay för min del också. Alla talar så gott om henens studio och hon är väldigt mån om att kunderna ska vara nöjda samt all utrustning steril m.m.