Modeller och tatueringar
Hur är det med modeller och tatueringar?
Är det någon här som jobbar som modell och som har tatueringar??
Tänkte eftersom vissa agenturer nekar personer som har tatueringar, men sedan ser man på VS änglarna där bland annat Heidi Klum har en inte så liten tatuering längs sin arm??
Någon som har tips på placeringar för en tatuering stor som en 5-krona om man i framtiden skulle vilja jobba som modell eller liknande?
Om man säger såhär, Heidi gjorde knappast sin tatuering som 18-åring utan när hon redan var riktigt känd. Det beror nog mer på vad för typ av modell man vill vara - en sk glamourmodell, göra kataloger, gå på catwalk eller försöka bli supermodell. Det smartaste är väl att ha en tatuering som lätt kan döljas.
I nacken skulle en sådan tatuering vara lätt att dölja.
#1 Hej hej!
Ja, jag vet, men jag har väntat i 4 år på att få göra denna och till skillnad från vissa andra motiv så har jag alltid varit säker på detta.
Men jag tänkte om man skulle sätta den på ryggen, om du tänker dig vid svanekn precis på ryggraden, och så flyttar du den till höger halvvägs… ingen aning om ifall det är höft eller vad det kallas :)
men då är frågan hur mycket den tänjs?
Har du någon erfarenhet av det?
Ryggen borde inte töjas särskilt mycket vid graviditet, om det är det du menar. Om du verkligen vill satsa skulle jag ha den där den kan döljas av hår eller kläder. Eftersom din tatuering ska vara så liten ska du kanske fundera över om du kommer att ångra att du har den på ett visst ställe ifall du vill ha fler. Eller att du kanske ska välja ett motiv du kan bygga på, om du vill det. Ofta vill man ha fler/större efter första tatueringen.
Det som är bra med en liten tatuering är att den är enkel att sminka över.
Det ska vara ett zodiac, zodiaken kanske det heter på svenska. Så det är väldigt simpelt coh ska bara vara i svart :)
De placerinagrna jag funderat på och gillar är: på foten, på ankeln, bakom örat (fast "lättare" design så den inet blir lika tung). Eller på "höften" :)
På foten kan färgen bli dålig snabbt, men den går å andra sidan lätt att dölja där.
Nu pluggar jag bild och form - räknar Du svart till färger? eller gäller det bara röd grön osv?
hur kommer det sig?
#6 Alla färger eftersom foten utsätts för mycket "gnugg" med strumpor och skor.
Oh, jag förstår. Kul att lära sig något nytt :)