Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 13836 ggr
Siimon
0

problem med tungpiercing under tungan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok jag piercade tingan för snart 1 månad sen. Imorrn är det exakt en månad sen.

Men förra helgen på lördagen började tungan bli konstig under tungan.

Som ni ser på bilden så ser det ut som en inoutvänd ringmuskel. Piercaren sa att jag skulle köpa alvedon och trycka en halv tablett mot den tung saken. Imorrn har jag gjort det men har inte märkt nån skillnad.

Har hört rykten att den affären säljer olagliga piercingar med nåt giftigt i. Hur sant det är vet jag inte.

Ska dit imorrn och byta till en kortare stav. Ska se om det blir bättre då. Men börjar bli orolig att det ska se ut såhär föralltid. Testade trycka naglarna mot det och har typ ingen känsel där. Känns som att man hade kunnat dra av de.

dogpoo
0

det är troligtvis död vävnad. så var det på min Tungpiercing, jag hade likadant som dig

Siimon
0

så kommer det gå över eller får man skära bort et eller nåt? Kanske dålig fråga men jag vet ingenting xD

Har läst om allt som har med Tungpiercing att göra förutom det här verkar det som. Kan jag byta till en kortare stav fast den döda vävnaden är där?

dogpoo
0

troligtvis kommer inte vävnaden försvinna själv. men bör tas bort av läkare.

Siimon
0

Hoppas det inte är död vävnad då :o

Pratade med piercaren idag eftersom jag skulle byta till en kortare stav. Hon sa att et såg ut som en blow out och om jag trycker en halv alvedon ett par gånger per dag så borde det gå över. får hoppas på det bästa :)

mandariiin
0

Jag förstår inte hur en halv alvedon skulel kunna hjälpa mot en blowout…. tyvärr så tror jag inet att det kommer göra någon skillnad förutom dålig smak i munnen.

Siimon
0

Jag och min pappa satt och pratade om exakt samma sak. Jag vet inte heller hur det ska funka men det kan ju inte göra värre så det är värt att försöka.

Hon har piercat dom flesta jag vet som är piercade i Halmstad så får lita på henne. Imorrn ska jag kolla hos en annan piercare och se vad han säger (:

sandraxea
0

haha det där med alvedonen måste jag googla. verkar helt skumt.

kan verkligen inte föreställa mig att det skulle lösa problemet. men konstigare saker har väl hänt?

Pimu
0

hmmm .. de var de skummaste jag sett .. tycker nog att uppsöka läkare vore de bästa, alvedonen kommer inte att hjälpa ..

sandraxea
0

text hittad på darkwells hemsida " Alvedon brus, kan vara en bra lindring till en öm, svullen tunga. Skölj i c:a 60 sekunder innan du sväljer."

maaaandis
0

jag piercade också tungan för ungefär en månad sen och har också fått en sån där grej runt piercingen på undersidan.. gick till piercingstudion och frågade vad det var, då som dom att jag skulle skölja med hexident en vecka och att det troligtvis berodde på att staven var för lång.. har sköljt med hexident i en vecka nu och den är fortfarande kvar.. får väl se om det blir någon skillnad när man byter till mindra stav! annars vet jag inte vad jag ska göra haha.

sandraxea
0

om huden "växer ut" sådär lär det ju inte trilla den bara för att man sköljer med olika medel. det låter suspekt i mina öron. en utväxt är en uväxt

Meddo
0

hm , många senaste tiden som fått liknande problem har jag sett här? vissa kanske helt enkelt inte klarar av en Tungpiercing så som vissa inte klarar av en piercing i ex. naveln eller ögonbrynet ?

Jag har då aldrig sett nåt liknande överhuvudtaget när jag tog min piercing för 3 år sedan.

Siimon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HAr också börjat skölja med hexident (:

Bilden är nytagen. Syns inte så mycket men det har börjat bli minde. Den är liksom plattare nu eller hur man ska säga.

Så antar att det funkar med alvedon och hexident :p

maaaandis
0

#10 vad bra! :) den ser ju mindra ut på bilden iaf! kör du med alvedon brus?

Siimon
0

Upptäckte nyss att jag har samma tröja på båda <.<Ja jag äger fler tröjor xD

Nej köpte vanliga alvedon som man sväljer. Bryter av halva och håller mot den konstiga saken.

Sen sköljer med outspätt hexident morgon och kväll en halvtimme efte rjag borstat tänderna (:

maaaandis
0

# 15

jaha okej :) då förstår jag! jag har precis börjat köra med alvedon brus, läste i något forum att flera fått bort sånna där konstiga utväxter och ärrvävnad med olika brustabletter tydligen.. bland annat vanlig c-vitamin.. låter ju väldigt långsökt, men de har tydligen funkat skitbra för dom! :D så de är ju värt ett försök ;D

Siimon
0

jag har brustabletter som har massa vitaminer och mineraler. Med apelsin och jordgubbs smak (smakar anus) . Kan man ta sån och bara dricka varje morgon?

maaaandis
0

okej haha! du ska inte dricka det, utan typ blöta tabletten, sen hålla den mot den konstiga saken, typ.. så hade dom andra jag läst om gjort iaf och dom hade fått bort sin konstiga sak, men på lite olika tid. för vissa försvann den på 2 dagar, andra upp till en vecka.. men de är ju värt ett försök som sagt iaf =)

maaaandis
1

hur går det för dig? börjar den försvinna helt nu?

Siimon
0

tog en brus tablett igår. Har tyb börjat komma vita prickar i det. Som att tabletten fräter i det. Men sa fortsätta med det och se vad som händer. Ska till tandläkaren om 2 veckor så är den inte borta så frågar jag där (:

maaaandis
0

okej.. ja, man ska nog inte trycka med brustabletten allt för länge och för ofta! har också märkt att de typ fräter sönder då..

okej :) du får gärna berätta vad dom säger hos tandläkaren sen, om du har den kvar ;) min sak har blivit lite mindre.. men den är fortfarande kvar den också.. kanske tar tid helt enkelt :P

Siimon
0

det har inte blivit bättre än.

Pratade med en piercare som har en egen studio nu. Han har jobbat i det andra stället (lilla berlin) förr. Men han slutade för dom har noll koll om piercing och tatuering.

Dessutom satte hon på lilla berlin min piercing snett så jag tror på honom.

Han sa att det såg ut som en svamp infektion och att jag ska testa gurgla med ramlösa 3 gånger om dan tills på måndag. så ska han kolla på den igen. Har det inte blivit bättre så ska han rekommendera nånting på apoteket.

maaaandis
0

okej, vad tråkigt.. ramlösa, kolsyrat vatten alltså ? min har faktiskt blivit lite bättre.. den har blivit mindre, men den är fortfarande kvar. Jag sköljer med hexident fortfarande, men har slutat med brustabletterna, de hjälpte bara lite i början..

Siimon
0

Min är helt platt nu. Den syns men är platt.

Ramlösa och en kortare stav hjälpte. Den andra piercaren ville att jag skulle ha kvar läkstaven tills den saken var borta. Men en kortare stav har plattat till den och den känns inte längre.

So ramlösa is the way to go (Y)

maaaandis
0

låter bra! min är också typ platt nu, men jag har inte gjort någonting alls :)

[MissCaandy]
0

Min såg ut sådär fast ÖVER. Det som inte gick bort av sig själv blev vitt och jag klippte bort det efter en vecka :P

EvilAnders
0

Siimon

Skönt att du följde mitt rå och att det hjälpte !

Har du fler frågor i framtiden så e det bara att titta

in eller slå en signal :)

mvh Anders

evilanders.se