Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3624 ggr
paow
0

Ögonbryn - mått

Ska beställa några pieringar till ögonbrynet, men vilket mått ska jag välja ?

Har inte haft piercingen länge alls, några månader.

Fanns att välja 1,6 mm och tänkte att det var rätt, men så fanns det på en annan sida 1,2 mm och blev lite osäker. Är nästan säker på att det ska vara 1,6 men vill vara hundra. Och även längden, är 12 mm "normalt" eller blir det långt?

Sen, är det någon som har nån koll vilka mått det är på "läkstaven" ? eller är det kanske olika?

Måste även passa på att fråga, när jag kollade runt så hamnade jag på navel piercingar och tycker det är snarlik de som används till ögonbryn, jag vet att t.ex barbeller används till mycket olika, men just på denna sida var det olika kategorier för både ögonbryn och navel - kollade även måtten och det var 1,6 mm och 10 mm lång - kan de funka till ögonbrynet, eller blir det helt fel?

Tacksam för svar!

En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.

Aviendha
0

1,6mm är standard men längden vette tusan vad det brukar vara, det varierar ju.

Navelbarbeller brukar ha en fast nedre kula och ibland är den ju även större men visst; man kan ha dem i ögonbrynet med om man vill det.

Alex
0

Mät längden. Flört Kan du inte själv så gå till en piercingstudio och be om hjälp, de ska kunna sånt.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

paow
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 jag har aldrig riktigt tyckt att piercingar till navel har varit lik till ögonbrynet, eftersom det ofta är nått smycke som hänger odyl. men just där såg jag ingen skillnad alls, visar en bild. 

#2har mätt den nu. bor på tok för långt för att gå till en studio dessvärre, men det löste sig ju. Var kanske en aning snabb att skriva inlägget innan jag tagit en titt själv.

Aviendha
0

#3 Som sagt; antagligen går det inte att skruva av den nedre kulan men det behöver ju inte vara avgörande på något sätt. Sen är den nedre kulan större om inte mina ögon lurar mig helt. Men är du okej med det så kör hårt :)

Om det inte är precis vad du vill ha så finns det ju et rätt bra utbud av utbytbara kulor till piercingar. Själva staven/barbellen kan man ju behålla då och bara skaffa nya kulor. Ibland så säljs de som hela kit med men skulle du springa över en häftig stav med fel mått så kan du ju alltid kasta om kulorna.

paow
0

#4 hade inte tänkt köpa någon av dem, men var lite nyfiken om det var någon skillnad. :)

Just de dära med kulorna och allt liknade fick jag beställa några olika för kunna "exprementera" lite. Köpte bl.a en rosa/lila stav med kula ner till och så fick jag köpa en till med "piggar" eller vad jag ska säga iställer för kulor, som jag ska byta och ha upptill - var kanske svårt att förstå med är inte den bästa på att förklara..