Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 4564 ggr
keeeejk
0

septum och näsvingen

hej alla!

jag gjorde, för några veckor sedan, en septumpiercing och är så himla nöjd, den är verkligen jag och det känns så bra! ångrar det absolut inte! dock vill man ju bara ha fler piercingar nu, hehe, men jag har länge även tyckt att en ring i näsvingen är fint, men att septum var mycket finare så därför gjorde jag den istället, dock undrar jag, finns det några här som har både ett smycke, typ ring eller "hästsko" eller vad dem kallas, de med två kulor, plus kanske en liten ring i näsvingen, eller att ni har ett mindre smycke (till exempel en liten ring) i septum och en lite större ring i näsvingen? är nyfiken bara, biler vore fint!

kraam

Aviendha
0

Grattis till din nya piercing!

Jag vet inte på rak arm av någon av våra medlemmar som har just det men jag hittade två bilder på google. Här och här. Det tycks vara vanligare med en stav i näsvingen tillsammans med septum så vill du se det så är det lite enklare att hitta.

keeeejk
0

tack så mycket! och var snällt att du googlade åt mig! jag kom på att om man söker lisbeth salander i milleniumtriologin på bilder på google kommer det upp bilder då hon har en ring både i septum och näsvingen, där den i septum är lite mindre och den i näsvingen är lite större, det tycker jag också är fint, även som den första bilden där tycker jag att det är fint att ha, ett lite tjockare smycke i septum och en smalare ring i näsvingen, det tycker jag är fint i alla fall, sen kan man ju i och för sig också variera mellan att ha ett sånt där smycke man viker in i septum som typ inte syns och en ring i näsvingen och en liten pärla/stav i näsvingen och sen ett större smycke i septum, fast jag tycker det är coolt att ha båda också eftersom jag tycker båda är snyggt.

Aviendha
0

Justja, det har hon :)

Tycker du om det så kör hårt! Som du säger går det ju att variera en hel del och anpassa så att det passar en själv med smak och form.

keeeejk
0

precis! :) jag blev lite taggad på det nu :) fast sen är jag ju lite taggad på ganska mycket annat också, först och främst blir det nog att fixa till öronen lite, sen läppen och sen kanske nosen :)