Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 9098 ggr
[Koppsal]
0

min navel piercing

jaa min navelpiercing blir aldrig bättre. jag blir galen. jag tvättar varje dag två gånger om dagen + att jag också dushar. ?

jag byter tröja men det slutar aldrig komma var som torkar fast. Ibland kommer det ocks några droppar blod !?

den har också krympt och piercingen jag har nu är riktigt för stor. ser jätte skumt ut. om jag har mätt rätt så är den på 7 mm… ska den vara så? jag kan inte se staven under huden iaf. jag kan bara känna den när det inte är uppsvullet. jag tror jag har haft den i ungefär 4 månader nu.  

ska jag byta till en mindre stav? jag märker att ibland fastnar jag ju i den för att den står upp så mycket.

jag är lite orolig, jag vill att den ska läka.

ChristineL
0

Hur länge har du haft den? Jag hade min navelpiercing i ca nio månader men den läkte aldrig heller utan började växa ut så fick ta bort den tyvärr…

axilur
0

Att den har "krympt" låter ju dessvärre som att den migrerar.

/Anneli

[Koppsal]
0

#1 i ungefär 4 månader.

#2 vad är migrerar? det låter inte som ett poritivt ord..

axilur
0

Vandrar ut. Men jag vet inte, någon som kan det här bättre får svara.

/Anneli

RuiXue
0

Enkelt uttryckt: Kroppen stöter ut smycket! Låter man det gå för långt, så ramlar smycket ut tillslut och man kan få ett riktigt fult ärr. Vid minsta misstanke om att smycket stöts ut så är det bättre att ta ut smycket, låta piercingen växa igen ordentligt och sen kanske göra ett nytt försök.

Jennie

[Koppsal]
1

#5 onej.. :'(

jag vill verkligen inte det. den har stannat på 7 mm men alltså,,, jag kan inte se staven? alltså under huden. fast … aha… jag vill ju verkligen inte ta ut den.  jag fick tjata jätt elänge på mamma för att få den och sen måste jag ta bort den efter 4 månader för att vi tror att den växer ut?

kan man inte se det tydligare om den håller på att växa ut. hur ska man mäta hur stort det är mellan hålen??

Alex
0

Med tanke på att du har såna problem fortfarande efter fyra månader (trots rätt skötsel) så tror jag det bästa är att ta ut den ändå, oavsett om smycket är på väg ut av sig självt eller inte. Om det varar, blöder och är svullet så länge så är det ju verkligen nåt som inte är bra och kroppen säger ifrån om. Bättre att då ta ut smycket och låta det läka igen så snart som möjligt, för att få minsta möjliga ärrbildning, så du kan göra om det senare istället.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Koppsal]
0

#7 nej nej nej, så länge har det inte varit så.

i 2 - 3 månader var det bara var. Men sen åkte jag ut till en ö i den svenska skärgården. när jag badade tappade jag min piercing i vattnet. jag hade då inte satt på den ordentligt när jag tvättade den innan. men jag hitatde staven men inte kulan. så fick tejpa fast staven med plåster. det visade sig att jag var allergisk mot plåstrena men jag kund eint egöra något åt de, jag var tvungen att ha dem på. så när jag kom hem hade jag stora utslag över hela min mage nästan och min piercing var riktigt irriterad.

sen åkte vi utomlands efter 2 veckor. där badad ejag både i klor och havsvatten. jag visste inte då att man inte fick bada i klor. men den blev i allla fall bättre av havsvattnet. det såg man på en gång. fårn att ha gott med en stav som var 12 mm och knappt fick plats gick svullnaden ner. till det den är nu.

så ja.. nu har det gått ungefär 4 månader totalt. kan man verkligen inte göra något åt den?
jag vill så gjärna ha kvar den. det var ju den enda mamma sa ja till :'(

Alex
0

Att vara i 2-3 månader låter mycket i mina öron också. Men du har alltså inte skött den helt som du ska då, med tanke på att du badat flera gånger innan den läkt?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

grejs
0

Gå till en piercare och fråga om råd. När en piercing börjar migrera kan det ibland fungera att byta till en tunnare stav, men ofta är är det bästa att ta ut den och sen ev. göra om den.

[Koppsal]
0

#9  nej det har jag inte. inte riktigt så. men jag läste att man kunde bada med den i vanligt sjö/salt vatten iaf?

suck jag förstör bara för mig själv hela tiden.

#10 alltså det är det jag är rädd för. för vad de ska säga och så.. När jag vet att jag gjort fel vill jag inte gå till folk som kan bekräfta det. jag vet inte riktigt vart det kommer ifrån men jag är så rädd för att göra fel och sen när jag gör det vill jag inte att alla i hela världen ska säga det åt mig. att allt jag gör är fel.  

men jag får väl höra av mig till hon som piercade mig då..  alltså om jag ska ta ut den vill jag inte göra om. faktiskt.

[Koppsal]
0

lite fårgor bara.

den är är 7 mm mellan båda hålen. är det normalt? så länge den inte krymper mer så kan jag väll fortsätta kämpa?

Tror ni att det blir bättre med en mindre stav som inte är så lång men tillräkligt så att den får utrymme. eftersom den fastanr hela tiden och att den åker runt och sitter aldrig på en plats, alltså hålet under är lite större än staven för att den åker bakåt mot naveln eller uppåt när jag sover.

om jag kan/ska föröska mer att få den att må bra, ska jag tvätta lika mycket som jag börjat med och så?

Alex
0

#11 Nej, innan det är läkt helt bör du inte bada i sjöar eller saltvatten heller. Saltvatten är väl mer okej tror jag, men i sjöar finns det så mycket bakterier så det ska man undvika.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

[Koppsal]
0

#13 O.o  jaha.. men då har jag ju förstört allting ju. f**ck vilka j*vla **** sidor det finns. vart f**n fick jag den info:n då? :'(((

så då måste jag ta ut piercingen? :'((((((((

Liss
0

Lugn och fin! En navelpiercing tar ett bra tag på sig att läka. Och dem kan väldigt väl trixa, då dem sitter på ett väldigt utsatt ställe.
Eftersom den har blivit irriterad av allt bad etc, så är det inte lustigt att den blivit som den blivit.

Tvätta 2ggr om dagen. Kör med koksaltlösning som drar ut bakterier. Att den har "minskat" kan ju lika gärna vara att den läker. Det är svårt att säga om den är påväg och migrera, över nätet. Så egentligen borde du helt enkelt gå till en piercer och rådfråga.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Koppsal]
0

#15 åh tack för hoppet! <333

Okej hur fixar man koksaltlösning och är det det ända som jag ska tvätta med då? 

jag vill ju helst inte göra det och min mamma vill inte åka till min piercare då hon inte tyckte om henne så mycket. men jag får tvinga henne ^^

Liss
1

Där har du länk till artikeln om koksaltlösning. Enkelt att göra själv, hemma.
Och nej, har du redan någon rengöring så fortsätter du med den också naturligtvis. Bara den inte innehåller alkohol.

Du behöver inte åka till samma piercare, om ni tyckte hon var dålig? Man kan alltid rådfråga andra piercare också. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Koppsal]
0

#17 okej tack så mycket!! <3