Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 6603 ggr
pernillaa
0

Äntligen gjord! :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Har i flera år velat göra en septum-piercing. Har haft många piercingar tidigare. Två ställen på underläppen, ögonbrynet, näsan, tungan, bröstvårtan, naveln, töjning i örat, och en djävla massa hemmagjorda i öronen.

Tycker alla piercingar har gått bra, utom den första, i näsvingen då. Det gjorde så sjukt ont så jag trodde jag skulle avliva. Har alltid varit otroligt känslig i näsan.

Igår piercade jag mig i septum, äääntligen. =)

Jag hade värsta skräckscenariot framför mig hur ont det skulle göra så var duktigt nervös. Och det visade sig vara ännu värre än jag trott. =/ Bara att sätta dit ringen utan kula för att bestämma var han skulle placera piercingen gjorde så ont så tårarna började rinna och det bara skälvde längs ryggraden.

Jag vet att man har mycket nerver i näsan och nära till tårkanalerna, men alltså är det någon annan här som upplevt det som jag? Jag höll på att slita sönder stolen jag satt och höll i, precis när han stack. Nästan skrek rakt ut.:P

Bröstvårtan är väl ändå ett väldigt känsligt område också? och när jag gjorde där så klantade piercaren sig och fick jobba länge med att få in smycket. Det här var myyycket värre.

Känner mig råfjantig men alltså jag höll fan på att grina ihjäl mig där efter han stuckit. Hahaha. Jag som är så smärttålig annars. XD

Har bilder också såklart på nykomlingen.

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
0

och lite från sidan….

Liss
0

Snyggt och grattis till nya piercingen ;)

För min del gjorde det inte ont alls. Tårarna satte igång, eftersom det blev uppretat. Och det sved som attan i hålet, när han var tvungen att göra om den - då den blev sned först.
Men någon genomgående smärta, nej. Går så otroligt fort också. Men alla är vi ju olika, och som du själv skriver är din näsa kanske väldigt känslig. :) (för jag hoppas han/hon inte gjorde den i brosket på dig).

Men nu har du det gjort i alla fall.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Aviendha
0

Grattis! Det ser riktigt bra ut :)

pernillaa
0

Jag tror inte att den sitter i brosket. Har inte kikat efter ordentligt än eftersom den är nygjord. Vill inte vara där och gräva med skitiga fingrar och med tops kommer jag inte fram till så mycket.

Tog upp det innan vi satte oss och gjorde piercingen, att jag hade läst på vissa ställen att den ska sitta i brosket och på andra ställen att den ska sitta i skinnet nedanför. han sa att det är olika beroende på hur man ser ut i näsan, var man placerar den.

Så han kan likväl ha satt den i brosket. Men jag tror inte det, tycker det rör sig så mjukt om jag vrider ringen lite åt sidan…..

Tack förresten. Har som sagt suktat efter den här piercingen i flera år så är grymt lycklig. Haha. :P

Någon fler som gjort en sån här piercing som vill dela med sig av upplevelsen av hur smärtsamt det var?

pernillaa
0

Något jag reflekterade över dock var att han inte använde något tång. Alltså han stack på frihand bara, utan tång. Hade sett fram emot tången för att få något som klämde åt innan så man fick gradvis ont om man säger så. För tången i sig kan ju göra nog så ont ibland. Kan det ha spelat in kanske? =/ En tanke bara….

pernillaa
0

Ger en liten närbild på mitt näshår här. :P Det här är väl en normal placering?

Liss
0

Ser ut som den är placerad bra.
Och som sagt pacerar man olika beroende på hur man ser ut också, så den hänger rakt och inte går emot etc. Fast vad jag vet så är det en onödig smärta att sätta i brosket. Så den bör vara i skinnet framför.

Att han frihanda, utan tång, låter för mig lite konstigt. Men alla har väl sin stil antar jag. Bara han använde handskar och hade sterila verktyg och smycken. ;) Och att du själv är nöjd också såklart.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

pernillaa
0

Ja jag tyckte han var riktigt bra ändå den här killen. Jag pratade på om mina tidigare piercingar och skulle visa och var påväg med ett finger in i näsan för att liksom ta om näsvingen och han hejdade mig för han hade nyss tvättat där. Var noggrann vid genomgången av skötselråd och förklarade bra hur allt skulle gå till. Så det är nog inget fel på hans arbete, snarare min näsa isf. XD

LisaLisa
0

Jag har gjort min septum 2 ggr :)

Första gången nästan sprutade det tårar, och då satte piercaren den i brosket. Gjorde sedan om den på ett annat ställe, och då kom det bara en ensam liten tår ur ena ögat :')

Jag tycker att läkningsperioden är mer smärtsam än själva sticket! Och det var jobbigt med skorpor där inne.

Förresten, Pernilla, så har du och jag likadana piercingar i ansiktet! :D

Jenahbella
0

snyggt! :) grattis! :)

pernillaa
0

Ja det har vi ja lisa. =)

Ja usch vad jobbigt om jag skulle måsta göra om den. det hoppas jag slippa. :P

Sprutade det tårar för att det gjorde så ont eller bara automatiskt liksom för alla nerver och så?

Det var ju dåligt att han satte den i brosket. =/

artdesiu
0

Grattis till nya piercingen!

För mig har septumen nog varit den mildaste jag gjort (trots att jag tänkte, jag börjar med den eftersom alla säger att den är värst). Det sved en snabbis och blödde en del, sen rann ju ögonen som vattenfall, men det gjorde inte så ont, var värre att töja upp den efteråt.
Men kinder, intima, t.o.m tragus tyckte jag var värre. Värst av alla, för mig, var bröstvårtorna, tack gode gud att smärtan går över iaf!

Lycka till med läkningen förresten! :D

LisaLisa
0

Det måste ha varit något med tårkanalerna, för det gjorde inte så jätte ont..

Han var en oseriös piercare, jag var barnslig och kunde inte vänta tills jag blev myndig xD

pernillaa
0

Tack #12. Vad konstigt att det är så himla olika för alla. Eller konstigt är det väl inte, men intressant. :P

#13 Haha, ja så kan det gå när inte haspen är på. :P

Min är sned nu ser jag. Han sa att den skulle röra sig i början men den har inte rört sig på det sättet han sa, den har inte rört sig i sidled om man säger så. Ringen tar nästan i nästippen på ena sidan men inte på andra sidan, så på ena sidan är den längre fram om man säger så. Kanske lite svårare att justera eller?