Tips? Näsvingen.
Ja, har någon tips som är bra att veta när man är nypiercad och för första gången. Det blev som sagt i näsvingen.
Ex om man har krokig smycke (som på bilden, fast lite krokigare)
Kan det ramla ur på natten när man sover? Speciellt om man går i sömnen? kanske tejp, plåster??
Finns det lärorika tips på vadsomhelst för en som är verkligen nybörjare?
Tack på förhand för svar isåfall :)
Ja det kan ramla ut eller så kan det ju bli så att man drar ut den i sömnen vilket jag gjorde, det resulterade i att det "växte" igen och jag var tvungen att åka till piercingstället en hel del för att "öppna" upp hålet igen, de satte för litet smycke och det vart aldrig bra hmm nog med OT nu.
Det är bäst med en ring som är stängd med en kula som första smycke anser jag i all fall av egen erfarenhet, lätt att göra rent och näsan får tillräckligt med plats att svullna upp lite om man säger så, men det går ner, det viktiga är ju att göra rent med koksalt lösning aldrig ta i det piercade stället med smutsiga fingrar, och i samband med att du gör rent så kan du vrida lite på smycket, gör rent morgon och kväll.

Jag fick ett läksmycke som ser ut så som på bilden, och hade aldrig något problem med det.. Men det ska ju vara ett som är gjort hos en riktigt piercare med en 1,2 mm nål, varav läkstaven är i samma tjocklek.. Tyckte den satt jättebra, enda gången den åkte ut var om jag råkade fastna i handduken när jag torka av mitt ansikte, o då åkte den ut lite snabbt, ajj hehe..
Men annars kan du ju testa med ngt tejp som andas kanske, inte vanligt plasttejp, utan kanske något från apoteket som ej är för klistrigt så det ej kommer något klister in i hålet, men så det sitter..
En ring tkr jag är för jobbigt, speciellt om man ska ta bort den kulan, så som #1 pratar om, plus tycker inte det är lika fint, för om det ska vara en ring i 1,2 mm tjocklek, kmr det se ganska grovt ut..
Du känner väl dig själv bäst hur mkt du rör dig i sömnen osv, så om du tror du skulle råka dra ut den, så lägg på tejp, fråga på apoteket, och behåll den du har nu, jag tyckte det funkade bra !!

Jag piercade mig hos riktig piercare dvs Tribe.
jag sätter på avklippt plåster om nätterna för säkerhets skull.
Men nu har själva skruven som är inne i näsan har börjat visa sig via näsborren.

okay, men du får skruva den bakåt typ, så den inte syns.. Vet vad du menar, läkstavarna är ju lite extra långa, för att de ska kunna svullna (vilket det brukar göra när man gör själva piercingen) och så är den ju så för att den ska sitta lite bättre oxå.. Bara följa deras råd, så kommer allt gå bra.. Jag tvättade med klorhexidin, koksaltlösning är ännu bättre, speciellt om du skulle få ngn infektion.. Och försök äta vitaminer som innehåller bl.a zink, det är extra bra för läkningen.. Jag har köpt de där kvinno vitaminerna från apotoket, o de innehåller samtliga vitaminer o mineraler som hjälper till ens läkning