Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 12500 ggr
hjartelyckanskaniner
0

Hål i örat

På måndag har jag en tid för att ta hål i örat. Ska ta där uppe i brosket, vet inte vad det kallas.

Är nervös så jag nästan skakar. Tänker på att det ska kännas som om man ska sprängas i bitar för då gör det inte lika ont:P hehe. Jag hatar smärta men älskar piercingar, konstigt nog.

Kan inte ni som har hål där uppe visa en bild?:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

viktoria91
0

Har tyvärr ingen bild men jag tyckte inte dte gjorde ont=) Dock fastnade jag i ridhjälmen någon dag senare och slet av mig hjälmen utan att tänka på att jag nyss tagit hål, det brände till en del och smycket blev böjt efetråt. Oskyldig

axilur
0

Lycka till! Glad

#1 Böjt? Vad var det för smycke?

/Anneli

hjartelyckanskaniner
0

#1 Tack:) andra hålet i höger öra gjorde jätteont och i den lilla flirpen höll jag på att dö av smärta.

Får vara försiktig med ridhjälmen då:)

#2 Tack:)

Mvh Emma

viktoria91
0

#4 Hårdplast-läkningssmycke, såg ut som en ostbåge efetråt^^

axilur
0

#3 Ska du göra med piercingnål och inte pistol liksom?

#4 Haha, nämen. Vad skumt. Gick läkningen bra ändå då?

/Anneli

viktoria91
0

#5 Läkningen gick bra men jag kan inte ha i smycke för många dagar i rad då gör det ont. Ett bra tips är att ta det försiktigt och inte slita av sig ridhjälmen!Oskyldig

hjartelyckanskaniner
0

#5 Med pistol:)

#6 Tar alltid av hjälmen sakta för annars ser jag ännu mer förjävlig ut än annars:P värme och en hjälm som åker hit och dit är inte bra för ett hår som svettas snabbt och blir knutigt:P ser ut som ett dränkt virvelmarsvin med tomatansikte:P

Mvh Emma

viktoria91
0

#7 Ridhjälmsfrilla som är så snyggt!Flört

hjartelyckanskaniner
0

#8 alla borde ha det;)

Mvh Emma

soetisen
0

#7 Det är inte att rekommendera att göra med pistol eftersom det skadar vävnaden mycket mera än vad en kanyl gör. Det finns en artikel här som du kan läsa om pistoltagning.

Jag har själv pistoltagna hål i öronen och läkningen på dem har varit ganska jobbiga plus att själva hålen är rätt fula.

- Medarbetare på studier.ifokus

soetisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just ja, glömde posta en bild på mitt ena öra. Har sjukt fula smycken i det, eftersom jag inte har orkat byta.

- Medarbetare på studier.ifokus

axilur
0

Det gör nog ondare med pistol också.

/Anneli

viktoria91
0

Jag har gjort alla min hål i öronen med pistol och har aldrig haft problem med läkningen, det i brosket kändes lite mer men inte mkt. =)

hjartelyckanskaniner
0

Jag har också gjort alla mina hål med pistol och har inte fått problem

med de. Har gjort med pistol och nål i flirpen och ingen av de växte bra. Den med pistol växte igenom hålet.

Mvh Emma

axilur
0

Jag hade tre hål i ena örsnibben, gjorda med pistol. Jag fick en knöl vid hålen som blev större och större och gjorde att jag var tvungen att ta ut alla örhängen och tillslut faktiskt operera ut knölen. Nu har jag fyra stygn där bakom. Det tvivlar jag på hade hänt om jag hade piercat med steriliserade rakbladsvassa nålar och fick ett anpassat läksmycke till.

Jag har haft ett hål i övre delen av örat också, som även den var tagen med pistol. Den läkte aldrig, utan det blev en knöl som finns kvar än idag.

/Anneli

viktoria91
0

#15 Beror nog på ens läkekött också=) Dem jag känner som har tagit med pistol och dte är inga knölar från det. Min sambo som däremot gjorde en industrial med nål har en knöl.

axilur
0

Det är inget fel på mitt läkekött. Flört

/Anneli

viktoria91
0

#17 Jag piercade naveln med nål och där är en knöl, samma med min kompis men hennes hål i öronen är fina som är gjorda med pistol=)

axilur
0

Det är klart att vissa klarar det galant. Men det är inget att rekommendera.

/Anneli

Liss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Där - kan ni läsa artikel om pistolhål. Att det blivit en knöl då ni gjort hos studio med knayl, beror på skötsel.

Och nu vet jag inte om det är en helix du menar? Men postar en bild på mitt öra i alla fall :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Niini
0

Ung och dum tog jag hål med pistol i helix (brosket där uppe) när jag var 15. Efter 3 dagar fick jag ta ut det p.g.a. att örhänget man får när man tar med pistol inte gav utrymme för örat att svälla så hela örhänget pressades in i örat istället när örat svällde.. Som tur var slutade det bar den gången..

Har tagit om det med kanyl nu och det läker mycket bättre!

O har du redan i tragus så kan jag säga att smärtan vid helix inte är nånting mot smärtan vid tragus!

asmaa
0

Det gör mycket ondare med pistol.. Det är inte alls lika bra metod, pga att brosket typ sprängs, inte körs igenom som med nål.. Dessutom är det i flera länder olagligt med pistol-piercing, och det är större smittorisk.. allt kan ni hitta i artiklarna som flera medlemmar bifogat, det är för egen säkerhet som de rekommenderar, de har förmodligen lite mer erfarenhet också, så ta det som råd, inte så tillrättavisning. Ni har inget att förlora att ta med kanyl istället, det kostar möjligtivt lite mer, men inte så mycket att det spelar någon större roll.. och det är ju ändå ni som ska ha hålet där, och förmodligen vill att det ska vara så bra gjort som möjligt..

mandariiin
0

Jag har helix i båda öronen. Först gången tog jag med pistol. den var jag tvungen att ta ur efter nästan ett år för den vägrade läka, och jag hade JÄTTE problem med den. Dom andra två gångern ahar jag gjort med nål och dom har läkt galant, och gjorde inte lika ont.