John Bauer-tatueringar...?
Hej!
För nästan ett år sedan gjorde jag en tatuering av ett John Bauer-konstverk, "Tuvstarr", på armen. Tatueraren trodde jag var ensam om att tatuera in en John Bauer-illustration, han hade iaf aldrig hört talas om något liknande…
Jag undrar helt enkelt om det finns någon annan här inne som har en John Bauer-tatuering, eller kanske någon annan bok-illustration? Skulle vara intressant att se. =)
PS: Han som gjorde den var Genssy på "Genssy Tattoo" i Söderhamn.
läckert! Älskar bauer-motiven… Men jag har för mig att jag har sett en bauer nån annan stans med här i Östersund..
http://www.peckastattoo.se/blackgreysida.htm
Ryggtavlan där är väl en bauer? eller är jag helt ute o cyklar ;)
Paulina
haha, precis den där har jag funderat på att tatuera :D jag älskar John Bauer! Måste ju säga att den var riktigt snygg :)
motivet har jag sett, (dock ej som tatuering) men hade inte en aning om att det var bauer… jaja, man lär sig något nytt varje dag ;)
Åh, vad snuggt! Bauer är ett geni, kul att se det som tatuering också.
#1 - Jag är inte helt säker på om det kan vara Bauer, men det var riktigt lik hans bergatroll iaf.
/Christine

Kan lova att det finns många fler som har sånna motiv som du ;)
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#1 Jag tror inte att det är exakt efter någon av hans illustrationer, men det är onekligen hans stil.
#5 Jo, jag tycker det borde vara så också. Bauer är ju inte direkt en okänd konstnär…
Till alla lovord: Tack så mycket! =)
Bor ni i närheten av Söderhamn, kolla in "Genssy Tattoo"! Genssy är ganska nybliven tatuerare tror jag, men han har försörjt sig i flera år som konstnär och har John Bauer som största idol och inspiratör! Fruktansvärt begåvad måste jag säga enligt eget tycke! STÖD HONOM! =)
underbara!
≧◔◡◔≦

Super fin tatuering!

Det här var ju faktiskt någonting för mig :D Bodde fem år nära Jönköping, så Bauer kunde jag gärna ha på min rygg - tack för tipset!

#6 jag har sett 7 stycken :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

#10 Har du sett 7 stycken tatueringar av "Tuvstarr"!?
En liten justering, såg att jag hade skrivit att "Genssy tattoo" ligger Söderhamn… Det gör det inte! Utan i Sandviken… Sorry, hoppas inte någon irrar omkring i Söderhamn och letar efter Genssy nu… =P
Telefonkonta: det är inte så konstigt att det finns fler, Bauer är ju duktig.