Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: läkning-och-eftervård
Läst 3819 ggr
Bella-R
0

När byta läkningsstaven?

Imorgon har det gått 3 veckor sen jag gjorde offcenter labret. Det är inte svullet längre, slutade svullna för nån vecka sen skulle jag tro.

Ni som har nån typ av läpp piercing, när bytte ni läkningssmycket till "ordinarie" smycke?

Jag är ganska trött på läkningsstaven nu som är lång & skaver på tandköttet & tänderna.

Funderar starkt på att åka och byta piercingsmycket idag elr imorgon.

Är det för tidigt tror ni?

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

LinnB
0

Jag väntade tills piercingen kändes läkt, sedan lät jag det gå ungefär en vecka… sedan bytte jag. Så ja, när jag var helt säker på att det var läkt, helt enkelt. :)

Om det är för tidigt eller inte vet jag inte, det är nog väldigt olika från person till person…

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Bella-R
0

Svårt o säga om jag tycker att den känns läkt, eftersom den aldrig har gjort ont & vätska kom bara första veckan, o då väldigt lite. Efter 2 veckor är det inge vätska alls, ingen svullnad, ingenting.

Och eftersom det är min första piercing vet jag inte riktigt när jag tycker att den känns läkt. För mig är den det, men jag är ju som sagt nybörjare.

Kanske ska ta o åka in till piercingstudion o låta dom avgöra, det jag dock är rädd för är att dom ska säga att jag måste vänta ytterligare en vecka till, då det är 1,5 timmas restid dit.

O i detta snöoväder dessutom, lär det ta 2,5 Obestämd

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

markazits
0

Ring och prata med dem innnan? Den är knappast helt läkt, men om staven skaver så skulle jag ändå be att de bytte till ett smycke som sitter bättre och är bekvämare. Om piercing-studion gör det, så ser dem till att piercingen hålls ren och fin och att blir bra.

Liss
0

Jag skulle inte tro att den är läkt efter bara 3 veckor. Man brukar säga 6-8 veckor. Men självklart är det individuellt som med alla andra läkprocesser.
Fast… är staven lång och slår mot tänder, irriterar tandkött, så borde du nog få den uppkollad ändå.

Piercingar kan gärna verka läkta, fast dem i det stora hela inte är det. Så det är svårt att veta exakt när de är läkt.
Men det vore ju bra att kolla med piercaren. Tråkigt dock att du ska behöva åka så långt… och i detta härliga vinterland :) erhm.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

sandraxea
0

vanliga läpp-piercingar tar normalt inte mer än 3 veckopr att läka. men som med allt annat finns det undantag.
håller man hygien osv så är munnen det stället som läker snabbast.

du kan ju välja att byta till en som är kortare än läkstaven, men ändå har utrymme, i fall att den skulle börja krångla eller svullna igen.

Ellenfyrkant
0

Har en kompis som tagit off center labret, de sa på studion att trots att den långa staven skavde i munnen och hon bet på den ibland tänkte de inte hjälpa henne att byta förns det gått en månad.. Du kanske bör överväga att vänta ett tag till ?

Mvh Ellenfyrkant