Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: problem
Läst 4530 ggr
EmmaVarg
0

hjälp, varför ser det ut så? :S

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

på min navelpiercing, som jag tog i april tror jag, är helt bra på översidan, men undersidan klibbar fast riktigt mycket. det går inte att " röra smycket upp och ner," utan den sitter fast på undersidan där huden är runt piercingen och huden drar sig lixom över en liten bit av staven, trodde att det var sårvätska som torkade men det är skinn. när jag typ dushar, så är den helt lös men sen när det torkat så sitter det fast på undersidan.

inte min navel på bilden, men där jag målat med gult på undersidan så ser det ut på mig, och det gör ont att ta på undersidan med t.ex tops o så.

RisarvensMelker
0

!(Det bästa är alltid att råfråga o visa sin percare, dom vet oftast vad dom håller på med o har sett liknade fall förut)!

Så där var min navelpercing i början också o det kom sårvätska i nästan ett år. jag tvättade den ordentligt med lactasyl det är en vit flaska med blå text, den finns på apoteket.

Jag fick veta av en percing van kompis att man inte ska använda sprit servetter eftersom det torkar ut huden o kan ge andra bekymmer som torrexem runt percingen.

Jag tvättade morgon o kväll i början o efter ett tag när percingen slutat vara röd o irriterad o såg o kändes läkt bara på kvällen. Jag hällde tvålen på percingen o förde staven upp o ned så tvålen kom in i "såret" o skjölde noga med vatten efteråt o förde staven upp o ned för att även skjöla bort tvålen i "såret". Torkade försiktigt bort vattnet runt percingen med en ren handuk sen lät jag den vara. Det värsta man gör när det gäller percing o tatuering är att hålla på att pilla.

Tänk på att det är viktigt att ha ny-tvättade händer innan man börjar tvätta.

Lycka till.

Liss
0

Testa och kör med ett glas koksaltlösning över, några gånger. Och sen även badda med det.

Och som ovanstående säger, så ska man inte använda något med alkohol i. Så om du gör det, sluta med det.
Tvätta inte för mycket heller. Det räcker med två gånger om dagen, annars kan piercingen bli irriterad och känslig tack vare övertvätt i stället.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

DinJejja
0

De kan bero på vad du har för smycke med. Mitt fastnar lite i staven under till men jag pratade med min piercare och han sa att det var pga materialet i smycket. Inget att oroa sig för sa han. :)

EmmaVarg
0

#1 jag tvättar också med lactacyd, och gör så som du beskriver så att tvålen " kommer in i såret" och sen slöljer nogrant så de inte är rester inuti huden.

#2 gjorde det 2 ggr om dagen när jag piercade mig tills för två veckor sen, när jag hade vattnet över piercingen va den helt lös o så, men sen när den torkar så torkar den fast på undersidan.

mandariiin
0

Just naveln kan vara bråkig och ta upp till ett år innan det läker.

Har du tillåtelse att använda bilden? Om inte så kommer vi ta bort den då det är olagligt att sno andras bilder.

Liss
0

#4 Tvättar du bort saltet efteråt? Kanske en rätt självklar fråga, men vissa glömmer bort det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆