Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettläkning-och-eftervård
Läst 3301 ggr
Hayley
0

industrial, tvättning?

Jag gjorde en industrial för 4 dagar sedan och har gjort mitt bästa för att tvätta den ordentligt.

Dock känns det som att jag fortfarande har små blod koagulationer kvar på staven som är i hålen. Min undran är, är det för tidigt att försöka skruva upp staven, ta ut en del i taget och tvätta den ordentligt eller ska jag vänta ett litet tag till?

(har jag satt inlägget i fel kat. får ni gjärna flytta det) =)

Liss
0

Låt den sitta där den sitter. Tvätta i stället ordentligt, med att röra staven lite fram och tillbaka. Så får du rengöringen även in i hålen. Se till så dina händer/fingrar är ordentligt rena också när du rengör.

Du ska helst inte hålla på och trixa med staven ännu, tills den läkt ordentligt. Börjar du plocka ut den redan, så kommer du säkerligen irritera piercingen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Mischa
0

Vänta, det är en svårläkt piercing och var det bara fyra dagar sedan så är det ju fortfarande öppna sår.

Fortsätt att tvätta lagom mycket och byt sängkläder samt håll undan håret så mycket som det går.

≧◔◡◔≦

Hayley
0

#1 oki, det är så jag försöker att göra men det känns som att jag inte riktigt kommer åt överallt. ska iväg imorgon till apoteket här i dunkerque,frankrike och se om jag kan hitta något bättre o tvätta rent med =) ska tydligen finnas något där som är grymt bra för percingar.

#2 hehe ja det var ju det med håret, försöker verkligen att hålla det undan men jag har tusen små hår ^^har inskaffat hårband i massor för o hålla håret borta=)

tack för alla svar=)

Liss
0

#3 Du kan göra koksaltlösning hemma också. Om du har vatten och salt utan jod, det vill säga ;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hayley
0

var iväg till apoteket idag o fixade Septivon och biseptine och tvättade med, STOOOOR skillnad och mycket skönare i örat nu =) ska fortsätta med detta 2 gånger per dag i ca en vecka o sen köra en gång per dag.

Vart hittar man salt utan jod? i vanliga mataffärer? ska kolla när jag kommer tillbaka till jobbet. hehe. tack för hjälpen =)

axilur
0

#5 Ja, det finns i vanliga mataffärer. Glad

/Anneli

Ellenfyrkant
0

#5 Vad är septivon och biseptine ?

Mvh Ellenfyrkant

Hayley
0

#6 Tackar, då ska jag leta upp detta på jobbet när jag kommer hem sen Skäms hade ingen aning om att det gick o köpa..hehe

#7 Septivon är spray som är bakteriedödande utan alcohol för percingar, jätte smidigt att tvätta med =)

Biseptine är en bakteriedödande tvål som jag andvänder på örat efter att jag har tvättat håret för att få bort all shampoo osv osv =)

Köpte det på apoteket i Frankrike, men jag antar att det borde heta samma på svenska :S har ingen aning..hehe