Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 9522 ggr
[Liinda]
0

Tatuering utomlands

Vilken smart ide! Så tänkte jag i Grekland och hittade ett snyggt motiv och kollade så han hade sterila saker och att han var duktig och allt såg jättebra ut! Tänkte att klart man kan tatuera sig utomlands om man kollar så han är seriös.

Tatuera mig på fredag kväll och åkte hem till Sverige lördag morgon. På måndag eftermiddag låg jag hemma och stortjöt i såna enorma smärtor med en helt infekterad arm! Inte mysigt när det rinner var ur tatueringen! Fick antibiotika och nu 10 dagar senare sitter jag med en frisk arm men med en tatuering som ser ut att vara 25 år gammal.

Så ja nu såhär i efterhand så förstår jag ju att det inte bara handlar om sterila saker utan också om deras typ av färg och värmen där nere som får bakterierna att växa med sju helvetes fart.

Ville bara dela med mig av min egen dumhet.Bilden är ifrån innan den blev infekterad. Så ser den inte ut nu kan jag säga.

grejs
0

Kan du lägga upp en bild hur den ser ut nu?

[Liinda]
0

Ja absolut när jag har fotat den så det blir lite senare ikväll eller imorgon.

[Liinda]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser den ut nu. Sliten, färgerna har gått bort, i det ena ögat har det blivit ett ärr där det vita va. Det syns inte så mycket men kollar man noga så ser man det och känner också för den delen.

grejs
0

Vad tråkigt att den blev så, måste vart en rejäl infektion… Har du funderat på att kontakta nån bra tatuerare i sverige och kolla om det går att göra en touch up?

[Liinda]
0

Ja jag har redan kontaktat en bra tatuerare. Jag gick till honom på måndagen och visade upp den och frågade om färgtatueringar skulle utvecklas så och det var han som sa till mig att nej absolut inte och den såg absolut inte bra ut. Jag fråga han om han kunde ordna den sen och det skulle han göra =)

grejs
0

Okej, hoppas det blir ett bra resultat då! Lägg gärna upp en bild sen så man får se hur den blev efter tillfixningen. :)

[Liinda]
0

Jadå det ska jag göra =)

Aviendha
0

Fy vad trist! Men jättebra att du delar med dig av din erfarenhet. Den är dyrköpt och förhoppningsvis gör det att andra tänker en gång extra. För som du säger så gör en sådan sak som värmen och luftfuktigheten att bakterier frodas som bara den, och dessutom kan bakteriestammarna skilja sig lite mot vad vi är vana vid vilket leder till att vårt immunförsvar får lite svårare att bekämpa dem eftersom de inte känner igen dem. Det allmänna immunförsvaret är långsamt och rätt oeffektivt, men har man inte mött bakterien/viruset tidigare så kan vi ju inte ha utvecklat ett specifikt försvar.

Och det bara innan man ens går in på hygien och färger osv :S

Hoppas verkligen att det går att rätta till! En bra tatuerare borde nog kunna göra den snygg igen :)

Bijish
0

usch vad tråkigt! Men guds vad skönt för dig att den nog går att fixas till! :)
Jag tycker motivet är störtfint och coolt, så om den blir tillfixad bra blir den säkert askalas!

Labolina_73
0

Jag kan inte annat än att hålla med.. Jag tänkte precis samma sak,,, billigt och bra att tatuera sej utomlands,, ja billigt var det ju,, men bra,, nja det var ju en annan femma såklart..

Jag skulle tatuera 2 st kallor och skriva min mans namn under, jag kikade på allt han gjort sedan tidigare,,, och hm njaaa,, vad är det som sä'ger att det var hans verk??

Allt gick superbra, han sa att när den läkt blir det superbra,, och vad gör man,, jo tror på honom givetvis, han borde ju veta tycker jag ju.

Nu hade inte jag det problemet att jag fick ont eller något sådant men inte ser det bra ut inte,, absolut inte som jag hade föreställt mej att det skulle vara och när jag visat upp den för andra tatuerare har dom mest skakat på huvudet.

Men min kommer tack och lov inte vara så svår att fixa till så det ska jag göra, men då blev det ju helt plötsligt en ganska så dyr tatuering istället. Så enligt min erfarenhet så,, njaa håll er i sverige, då har man iaf möjlighet att gå tillbaka och säga att nej jag är inte nöjd.

Mina kallor ser mer ut som kantareller och det är inte alls speciellt roligt..

Jag gjorde min i Marmaris på ett ställe som hette Angel Tatoo eller något sånt. Jag hade honom oxå på Facebook sedan och talade om för honom där vad jag kände och han var mycket mycket otrevlig.

//Linda

JossanH
0

Ja, fy vilket misstag..

Jag skulle nog aldrig våga chansa sådär.. Hoppas nu att tatueringen går att snygga till och att det inte är för mycket ärrbildning i den.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Binks
0

Jag har sett en hel del som tatuerat sig i thailand (vilket jag alltid tyckt måste vara ett högriskområde) och dom har sett grymt bra ut och inte haft några problem.

Några har tom kört old school med att en sitter och spänner huden, och den andra sitter med en pinne med en nål som den dopar i färgen och sen slår med en annan pinne.

De är något jag kommer göra en dag, just för känslan av att ha gjort en tatuering på ett riktigt primitivt sätt.

Aviendha
0

#12 Hade det varit så att alla som taggade sig utanför svea rikes gränser råkade ut för fula/kassa/infekterade tatueringar så skulle ju ingen göra det.

Givetvis finns det alltid de som lyckas, och de som inte lyckas. Det enda vi uppmanar till är ju att tänka efter en gång extra. Hellre att folk går in i det medvetna om riskerna än att det ska komma som en otrevlig överraskning för dem :)