Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 3912 ggr
Ellenfyrkant
0

Akryl och sprit ?

Hade akryl på ett smycke som bara delade sig när jag skulle tvätta med sprit. Är akryl väldigt känasligt mot sprit eller är akryl känslig mot allt så jag var för "hårdhänt" ? Jag kopplade att det gick i tu till vätskan jag tvättade i men gissar att det finns någon här som vet mer säkert.. ?

Mvh Ellenfyrkant

grejs
0

Japp här står det att man inte ska använda alkohol på akryl. Men varför skulle du sprita av smycket?

Ellenfyrkant
0

#1 Skulle göra rent det givetvis. :P

Mvh Ellenfyrkant

grejs
0

Ja, men att sprita känns väl lite överdrivet. Det räcker väl att tvätta med tvål och vatten?

Ellenfyrkant
0

#3 Var och en väljer sjäva hur de ska rengöra sitt…

Mvh Ellenfyrkant

Hayley
0

#0 naturligtvis är det ditt val hur du vill tvätta dina egna percingar =) Ville bara påpeka att jag alltid fårr höra att man aldrig ska andvända sig utan sprit utan hellre välja alcoholfria medel, oavsett om såret är läkt eller inte eftersom sprit tydligen kan irritera huden även om det är läkt. Sen vet jag inteo m det stämmer till 100% ;)

Ellenfyrkant
0

#5 Har du två användare eller ?

Alkohol torkar ut huden om inte annat och olika människor är olika känsliga precis som med allt annat. Jag kan tvätta mina piercings med medel innehållande alkohol utan problem men använder mig av lite olika.

Mvh Ellenfyrkant

Hayley
0

#6 nej, varför skulle jag ha det?

okok, som jag skrev ovan, du gör naturligtvis som du själv vill. alla har olika sätt att göra saker på.

Ellenfyrkant
0

#7 Verkade så då du skrev "Ville bara påpeka", som om du skrivit tidigare i tråden. Flört

Ja precis, alla har olika sätt. Men akrylsmycken ska jag ge f*n i att tvätta i sprit nästa gång iaf. Man lär av sina misstag, vissa mer/ mindre kostsamma än andra. xD

Mvh Ellenfyrkant

Hayley
0

#8 haha nej nej bara jag som gav mig på ett klantigt försök till att vara gramatiskt korrekt ;) hehe är det inte så man lär sig? av sina misstag :P  ska försöka komma ihåg det själv, om jag skulle ha ett akrylsmycke själv =)