Piercing i bröstvårtan.
Är själv 16 och funderar på pierca bröstvårtan, ha hört att smärtan varierar lite från person till person och undrar lite om det finns nån smärtlindring lr så ? Och vilken Seriös piercing studio i Stockholm jag ska gå till. Vill ha lite råd åså (:
För att pierca sig just där har de flesta 18 årsgräns.
Eller jag tror alla har det, iallafall de seriösa.
Medarbetare på Sphynx iFokus
Ett sätt att värja sig mot smärtan är ju att ta värktabletter en timme innan eller så. Du kommer troligtvis ändå att känna av det.. Emblasalva kan däremot fungera. Det bedövar helt, kanske inte i mitten av själva bröstvårtan, vet inte hur djupt den tränger in, men den lär minska en hel del smärta. Däremot kan det sticka och värka när den släpper.
Paulina
Välj PTFE-stav, då är risken mindre att den migrerar för att staven är "mjuk" och följer bröstvårtans form istället för att det liksom blir spänt. PTFE kan du alltså få som läkstav.
Men jag rekommenderar inte att göra det innan du är 18.
/Anneli
O jag skulle säga vänta längre än 18.. Kan bli väldiga problem om inte brösten fått växa klart vilket de kanske inte gjort ännu vid 18 (och absolut inte vid 16) 
Hurvida brösten vuxit klart när man är 16år eller inte är ju otroligt olika från person till person.
#5 Men jag tror knappast att man kan vara säker på att de har växt klart när man är 16.
/Anneli
#6 Finns ju de som får mens när de är 7-8år gamla, då har de nog färdigvuxna bröst när de är 16år.
#7 Men jaja, visst.
/Anneli
#7 brösten och mensen behöver väl inte ha nåt me varann å göra? :P finns dom som utvecklar sig snabbt och långsamt :) men jag förstår vad du menar.
dock är de väl dumt att chansa? kan ju va värt att vänta :) vore ju dumt att förstöra en kroppsdel på grund av att man inte ville vänta.
men de e väl upp till var och en vad man gör med sig själv.
#9 Jag menade att om man fick mens när man var 7 så är det ju bra mycket större chans att brösten är färdigvuxna när man är 16 år än om man fick mens när man var 14. Men jag håller med dig, onödigt att chansa.