Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 4904 ggr
nagini
0

Tips på motiv första gaddningen

Jag fyller 18 i Januari, och ska tatuera mig då.. men problemet är att jag inte kan bestämma mig för vad..

Vill ha något som går snabbt att göra, mest för att känna på hur det känns, men ändå något som jag kan leva med resten av mitt liv utan att skämmas.

Har funderat på ett hjärta på handleden som Bam Margera har (bild)
Jag älskar Bam Margera och hans tatuering på handleden har jag alltid älskat. Men min mamma tycker att det ser typ "white trash" ut och att det ser ut som nåt man gjort i fyllan..

så har funderat på att snygga till det lite, typ någon tribal istället, som är som ett hjärta..

Men jag vet inte.. snälla kom med tips!

Bild raderad utav Medarbetare.

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

grejs
0

Mitt tips: gör nåt du verkligen, verkligen vill göra. Är du inte säker - vänta! Du har år och dagar på dig att bli tatuerad.

JossanH
0

Mina tips är- gå INTE på om det går fort eller inte. Den tatuering som jag har som gick snabbast, är minst och sitter på det mest diskreta stället är den första jag gjorde och den enda jag ångrar.
Är man 18 kommer ens smak förmodligen utvecklas en del under åren. Jag gillade absolut mest black and grey när jag var 18 och gärna svarta tatueringar som inte var skuggade och tom tribals (som jag inte alls gillar idag). Idag älskar jag färg och feminina tatueringar.
Så gör du en tribal föreslår jag att du gör den någon annanstans än handleden. Valet är ju självklart ditt men det är tråkigt att ha en sådan tatuering på handleden som man kanske inte kommer tycka lika bra om när man blir lite äldre.

Motivet bör verkligen vara något DU gillar. Och var inte rädd för att ta i och kanske göra något som är lätt att bygga ut i framtiden.

Hoppas du finner nåt som passar dig :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

VAASHii
0

Vad grejs sa!
Är du inte säker så vänta. Det ska inte vara någon brådska att tatuera sig! Det ska ju sitta där ett bra tag så bättre att vara helt säker i fem år än att kasta sig in i något.

elyse
0

Vänta och tänk över motivet. Jag var 25 när jag tatuerade mig första gången och hade i flera år känt mig säker på motivet innan jag tog steget ut.

Mitt tips är att inte göra en pytte-tatuering på det första stället på kroppen du tänker på - risken är annars att du ångrar att du inte sparat t.ex. axeln till något annat som du vill ha tatuerat om några år.

nagini
0

jag är ungefär 100% säker på att jag vill ha någon form av ett hjärta på handleden. har kollat på flera olika motiv på google idag, och har nästan bestämt mig för vad jag vill ha..

anledningen till att jag vill ha den just på handleden är för att jag är ganska överviktig, och jag ska gå ner i vikt.. och då lär ju tatueringen dra ihop sig om det är typ på låren eller magen där det är mkt fett.

men på handleden lär det ju inte dra ihop sig så mkt, drf tänkte jag göra en tatuering där..

tycker om den här

Bild raderad utav Medarbetare.

Sigrun
0

Man skall ALDRIG tatuera sig om man inte vet vad man skall tatuera! Man måste vara helt hundra. Jag gjorde en orm på mitt högra skulderblad när jag fyllde 18 MEN jag var helt 100% säker på att det var det jag ville ha, och jag hade planerat det länge inann, det enda jag kan känna nu i efterhand är att det gjorde jävligt ont att göra den där, och placeringen var inte den bästa men men.

Det bästa är ju om du tatuerar in något som betyder mycket för dig, dåp är risken i princip lika med noll att du kommer ångra det, gå inte bara dit och kolla på motiv då får du ju inget originelt direkt.

nagini
0

Den enda tatueringen jag är 110% säker på att jag vill göra är min råtta som ligger med massa blommor runt sig.. (sök rat tattoo på google så kommer det upp en bild som visar typ hur jag menar)

men jag vill inte göra den som första tatuering.. vill prova på hur det känns innan

JossanH
0

#7 Då skulle jag def köra på råttan direkt. Varför göra något du inte är helt säker på när du har ett motiv du är säker på? Sen kan jag säga att min första och minsta tattoo verkligen gjorde mest ont av dom alla. Den är bara kanske 4*3 cm.. Har en underarm, ryggen och bröstet också men den lilla första var värst!

Sajtvärd på Iller.ifokus

axilur
0

Om du är 110 på att du vill göra tatueringen på råttan så spelar det kanske ingen roll om du vet hur det känns innan eller inte? Jag säger samma som de andra, gör ingenting "bara för att", det är så tråkigt att ångra sen.

/Anneli

Jenahbella
0

jag har en liten tatuering på handleden och den gjorde bra mycket ondare än min stora tatuering som täcker halva ryggen :P

de känns att tatuera sig men har man ett motiv man verkligen vill ha så står man ut :)  

har du ett litet större motiv kan du ju dela upp den på flera gånger :)
gör konturerna först å sen skuggning å färg på en annan tid :)

mandariiin
0

Blockar bort bilderna då det bryter mot iFokus regler att "sno" bilder från andra. Eller har du fått tillåtelse att använda dem utav ägaren?

Lägg gärna in länkar istället.