Bröstpiercing - styv bröstvårta?
Sökte men hittade inget om detta så slänger in en snabb fråga.
Vet någon hur vanligt det är att bröstvårtorna blir styva för jämnan när dem är piercade? Eller blir dem som vanligt, bara styva i kyla osv? Läst både och så är lite fundersam. : )
Ni som har BP, hur ont gjorde det på en skala 1-10 under läkningen? Nu vet jag ju att alla har olika smärtgräns, men så har jag något litet att utgå ifrån i alla fall!

Det har jag aldrig hört att de skulle bli styva för jämnan, mina är det iaf inte. Det gjorde ont att göra dem och de var ömma ett par dagar efter, vilket var lite jobbigt. Men efter det var läkningen ganska smärtfri.
när ja piercade mig så fick ja ur mig ett "åh fy" :P de gör ju ont men de går snabbt, sedan ömmade bröstvårtan i ca en vecka innan de onda släppte helt men man står ut :)
och nee min har inte vart styv för jämnan :)
Jag tyckte det gjorde helvetiskt ont, på ren svenska, att göra. Men läkningen är inte så farlig faktiskt. Då är det värsta redan gjort.
Kruxet är väl att det kan ta upp till ett år att bli helt läkt. Jag gjorde min ena nu i januari och den är fortfarande inte helt läkt, men den krånglar inte eller så, så det gör ju faktiskt inget.
Mina är inte styva för jämnan, men mitt ex's bröstvårtor blev lite hårdare hela tiden faktiskt. Men han hade tydligen inte så mycket till vårta innan han piercade och "fyllde upp" dem.
/Anneli

#3 Hur piercar man en liten bröstvårta ? Tycker det låter svårt ? Men man kanske inte tar så mycket hänsyn till det (storleken).. Eller ?
Mvh Ellenfyrkant
Han hade väl tillräckligt stora, antar jag. Vet inte om man gör det annars, kan inte tänka mig det.
/Anneli

Jag tror att på killar, som ofta har väldigt små bröstvårtor, sätter man smycket lite mer bakom bröstvårtan i vårtgården typ…

Precis som grejs skriver så piercas tjejer i bröstvårtan och killar oftast i bakom, mer i värtgården.
Mina läkte efter drygt ett år. Var öm första 1-2 veckorna. Sen blev dom väldigt ömma varje gång man fick en infektion i kroppen första två åren. Även när vårtorna styvnade gjorde det ont.
Att pierca var bland det smärtsammaste jag gjort.
Mina är inte styva jämt. Men om jag inte har bh på mej så syns dom genom linnet.

Tack för alla svar! Blir till att fundera. Överleva själva piercandet gör jag nog, var mest orolig över att det skulle fortsätta göra jätteont i flera dagar (pierca tungan var inte så himla roligt alltså!).
^_^
#7 jasså? min e piercad bakom, och hade böjd stav när den läkte, min piercare sa att man absolut inte ska pierca genom bröstvårtan :O
Samma här, min sitter också en smula bakom, för att det är bäst så.
/Anneli

det beror helt på hur kroppen är utformad. Men vanligast är att man sätter killarnas piercing lite längre in då dom har mycket mindre vårtor.
Jag var också piercad i själva vårtan och det var bland det värsta jag någonsin gjort. Det gjorde sjukt ont!
Som mandariiin säger så beror det helt på hur kroppen ser ut vart dom sätter piercingen i bröstvårtan eller i vårtgården.
Tyvärr har jag inte kvar den..
Sajtvärd på Iller.ifokus