Studio nära Enköping?
Efter massor med tänkande hit och dit har jag äntligen bestämt mig för vilken tatuering jag vill ha och var, samt att jag vill ta en piercing i läppen. Nu är jag ju inte så påläst om alla olika studios osv så jag har ingen som helst aning om vilka som är bra och seriösa och vilka som är totalt bullshit.
Bor i Enköping och vad jag vet så finns bara Tom's Tattoo här. Är detta ett bra och seriöst ställe? Trevlig tatuerare osv? Piercare vet jag ingen här i stan så jag skulle behöva lite tips på piercare här i närheten, jag kan som längst ta mig till stockholm eller västerås.
Jättetacksam för svar!
I Stockholm rekommenderar jag Johan på Swahili Bob's på Bondegatan 16, för piercing. De har synen att "oavsett om du står i begrepp att tatuera eller pierca dig för allra första gången eller redan är full av färg och ringar ska du känna dig välkommen och respekterad hos oss" och det är ingen snack om den saken. Johan är coollugn, jättesnäll och väldigt respektfull. Duktig på sitt jobb också. Tatuerarna vet jag inget om förutom att jag sett riktigt fina bilder på gjorda tatueringar på deras hemsida. Där tänker jag göra min nästa tatuering.
Jag smet förbi East street tattoo på Östgötagatan 79, när Swahili hade stängt en gång, och där kändes det verkligen inte som att de hade samma syn på kunderna. Som "tur" var hade de inte piercingen öppen gången. Nej, jag håller mig till Johan när det gäller piercings iaf.
Tycker bemötandet av kunderna är superviktigt, man vill inte känna sig ivägen när man gör en sånhär grej.
/Anneli

Kan rekommendera Blue Bird tattoo i Västerås. Johanna där är grym på tatueringar och har vunnit många priser. Sen finns även Magic Lines som är duktiga på både piercing och tatuering.
Tar du dej till huvudstaden så finns Plain Pain (Blue Fox) där Simon jobbar. Han är otroligt duktig på piercingar. Teds Tattoo på Brommaplan eller i Upplands Väsby är bra med tatueringar.
Men just med tatueringar är det lite svårt för då måste man hitta en tatuerare som är intresserad utav den stilen man är ute efter. jag var runt och frågade på X antal ställen innan jag hittade rätt. Och jag är otroligt nöjd med mitt resultat.
Jag rekommenderar däremot inte Teds Tattoo i Upplands väsby till det du ska göra, Maria. Isf anser jag att Ancient Art i Märsta centrum är bättre (och då måste du hälsa på mig och djuren isf!
)
/Anneli

OKay, jag själv har inte vart där. Har bara träffat Ted och sett enhel del tatueringar som han har gjort. och dom är riktigt bra. Däremot så har jag hört mycket dåligt om deras piercing.
Du kan få se min som han har gjort, den är inte jättebra. Samma med min kompis. Tror att han tappat lite av passionen till yrket eller något. Speciellt när det kommer till "fjuttiga" tatueringar, som både jag och kompisen har.
/Anneli
Både min och kompisens tatuering blev blåblaskig på en gång. Jag hann fylla i min gratis och tänkte att det skulle bli bättre då, men inte ens konturerna är jämna liksom. Kan givetvis ha med våra pigment och otur att göra, men jag vet att jättemånga har gått från Teds till Ancient Art i Märsta sen de öppnade.
Ted verkade liksom inte alls intresserad av att göra min tatuering, det var mest tråkigt att sitta i hans stol. Nej, jag vet inte. Självklart har han gjort och gör bra jobb, det kan jag inte säga emot. Men svart småpill skulle jag inte vilja göra där igen, och det är vad Maria ska göra.
/Anneli

aha. synd att han har blivit så. jag har iofs bara sett större tatueringar han har gjort på kompisar och bekanta.
Men det är det där jag menar med att man måste gå och fråga olika tatuerare och välja den som känns rätt.
Wei, tack tack! Swahili Bob's har jag läst rätt mycket bra om. Hur ligger dom prismässigt? En 17 åring får pierca sig där med moderns medhåll hoppas jag? Behöver man leg?
Ska kika runt på dom andra ställena som nämnts också senare idag:P
De har 16 års åldersgräns med målsman, för alla piercingar utom genitala, anchor/skindivers, kind och bröstvårta. I de fallen är det 18 som gäller. Det är bäst att ta med sig leg/pass. Att pierca läpp på Swahili Bob's kostar 450.
/Anneli
Siktar nog in mig på swahili bob's vad gäller piercingen då. Tatueringen blir kanske i märsta, ska googla lite först. Tvingar nog med dig då Anneli som stöd, höhö 
Absolut, jag ställer upp! 
/Anneli

Piercingen kommer göras på Magic Lines i västerås, förhoppningsvis nästa vecka, håll tummarna! 
Woho! 
/Anneli