Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettsenaste-alster-nya-bodymods
Läst 6339 ggr
soetisen
0

Min nya verticala labret!

Gjorde en ny piercing idag och det blev en vertical labret! Har velat ha den jättelänge och nu blev det av.

Innan så trodde jag att det skulle göra jätteont eftersom man är rätt känslig där och så. Men det var helt okej, det gjorde ont, men man överlevde.

En liten fråga har jag till er med verticala, är det mycket problem att äta hamburgare och sådär för det känns ganska jobbigt.. Men jag är ju också rätt öm nu när den är nygjord så jag antar att det är något man lär sig? Plus att det blir lättare när man kortar ner staven? Jag tycker drickandet är lite krångligt, så jag kör på sugrör nu ett tag ;)

Men jag är iallafall jätteglad! Bild kommer ikväll eller imorgon :)

- Medarbetare på studier.ifokus

Liss
0

Grattis till nya piercingen ;) Och vill självklart se bild senare.
Har funderat på vertikal själv, då dem inte sliter på tänderna åtminstone.

Angående att äta och dricka är det en vanesak ska du se. I början är man ovan med det allra mesta som "inte ska vara där" egentligen. :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

regskylt
0

I början så var det ganska besvärligt.. had ejätteproblem första månaderna med infektion och sånt, men det gick över med tiden. har haft min i snart ett år och älskar den. Inga problem pga längden på staven för mig mer äna tt det var ful med jätteläng. sen så efter ett tag så blev det en liten grop så kulan på ovansidan la sig tillrätta. jättesmidigt tycker jag.

har du 1,2 eller 1,6?

soetisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Ja det är det som är så himla bra med vertikala, de skaver inte! Plus att de är snygga :)

#2 Hoppas att det blir lättare för mig, men det får man ju se hur det blir :) Staven är 1.6, piercaren sa att det var större risk att den skulle vandra med mindre stav. Men jag har hört själv att flera har 1.2, men det kanske varierar vad olika piercare gör?

Här är bild! Ursäkta att jag är lite fnasig om läpparna, men det får ni ta ;)

regskylt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

snyggt!

jag har 1,2 och har också hört att de lättare ska vandra ut pga att det blir som att smycket skärs ut ur läppen typ. Min sitter dock lite längre fram än din, så min överläpp slår inte i smycket när jag har stängd mun. bifogar bild.

Mutar dock ut med underläppen ganska mycket på bilden.. hittade ingen bättre :/

soetisen
0

Tackar!

Jag vet inte vad som bäst om den ska vara som din, lite ytligare, eller att den ska ligga mitt i mellan för nu skaver det pyttelite i överläppen men jag antar att jag vänjer mig. Men piercaren sa även att det han gjorde var den bästa placeringen så jag litar på honom. Att det bästa är att man har rätt mycket emellan för att minska risken för migrering. Men jag har ju också rätt tunna läppar så att ha den ytligare hade jag nog inte velat chansa på även om jag hade velat. Så det passar nog bättre på fylligare läppar.

Men jag har också hört att om man har den emellan läpparna så finns det risk att överläppen puttar på den så att den flyttar på sig.

Äsch, jag vet inte vad som är bäst, jag bara spekulerar nu. Men jag tycker din placering är jättefin den med :)

regskylt
0

#5 jag tror att risken för migrering är olika stor beroende på hur man är utformad, att placering egentligen inte spelar någon roll då :P

Liss
0

#3 Snyggt!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

soetisen
0

#7 Tacktack :)

Aviendha
0

Läckert! Jag gillar :)

soetisen
0

Tackar :)

[Nötis]
0

ska ta min vertical labret om ca 1½ mån, har lite frågor faktiskt.

Är det jätte stor risk att kroppen stöter ut den?

Om man inte blir nöjd med den och bestämmer sig för att ta ut den, syns det att man har ett ärr i läppen jätte tydligt eller blir det diskreta ärr?

Gör det ont att komma igenom själva läppen med nålen? Haha det är jag jätte nervös för faktiskt :s

har massor med fler frågor igentligen men kommer inte på några fler just nu :P står lite stilla i huvudet när man är trött

regskylt
0

#11 det är en högriskpiercing så det stöts lätt ut. flera piercare som jag har pratat med säger att alla börjar stötas bort förr elller senare. har haft min i 11 månade roch dne har inte flyttat på sig någonting. funderar dock på att ta ut den med tvekar pga ärren som kommer att komma sen. lär ju synas en del.

[Nötis]
0

ingen som har tagit ur vertical labret som skulle kunna visa bild på hur det ser ut? :)