Ny piercing som varar.
Har precis piercat sidan av underläppen och det varar ifrån det ganska konstant inte mycket men lite nästan hela tiden.
Sen torkar det runt ringen och gör så att den fastnar..ja lite äckelpäckel..tycker jag tvättar den som jag ska och förutom att den varar så gör det inte ont alls bara när jag ska försöka få bort det från ringen då jag måste dra lite i den..
Är detta normalt?
Pierca mig for drygt 5 dagar sedan
It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..
Medarbetare på Avenged Sevenfold

Det är antagligen inte var utan sårvätska, vilket är normalt när man har ett nytt sår. Så länge det ser fint ut annars och du tar hand om den som du ska så är det ingen fara.
Jag tror att man ska börja fundera när det börjar göra ont. Då är det ju något kroppen vill säga. Att det geggar efter att man gjort ett sår är ju egentligen inte så konstigt, men så länge det inte gör ont och man sköter det som man ska så tror jag det är okej faktiskt.
/Anneli
Så länge det bara är "gegga" är det nog lugnt, som redan sagts. Om du börjar ömma mer och/eller bli röd och irriterad runt smycket så är det nog dags att fundera på om det är nåt annat.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Okej tack sa mycket, anda gangen det gor ont ar ifall geggan har stelnat pa ringen och jag rakar snurra den tillbaka in i halet for da ar det liksom vasst pa piercingen… men annars sa kanns det bra
Hur har det gått med den? Och gjorde det väldigt ont när du piercade dej?
#5 Den mår bara bra men den läkte inte ordentligt förrän jag bytte till en mindre ring.
Ja jag har ju rätt låg smärtgräns, jag tyckte det gjorde ont men det var nog mest för att jag var så himla spänd och nervös.
Smärtan varade bara i någon sekund dock.
Jag är super nöjd med min piercing :D
#6 Tack för svar.. Vad bra att det är bra nu..
Ok, jag har nog också ganska låg smärtgräns och jag har tänkt pierca läppen…Men det kanske inte gör ondare än att man står ut nån sekund..
Fast det är ju olika på alla.