Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 3076 ggr
[TrevorS]
0

Orolig för infektion.

Jag har suttit under nålen 10 gånger och funderar som sagt tatuera mig igen (som jag skrivit i en annan tråd när jag sökte bilder och inspiration) nu när jag ska tatuera mig har vi en tatuerare här i närheten men är lite orolig då jag bara tatuerat mig hos en och samma tatuerare som är rent omöjlig att få kontakt med igen som dessutom bor lite väl för långt bort.

Om man får en infektion vart ska man vända sig och vad kan man använda för att minska risken? Räcker det med helosan/bephanten vid läkningsprossessen som tattueraren säger?

Aviendha
0

Jag har piercat och taggat mig ett par gånger, och en tatuering har aldreig krånglat alls för min del eller för de jag känner.

Får man problem så kan man och bör man vända sig till VC, och jo, precis som tatueraren säger så är det bara salva som behövs, plus sunt förnuft och de andra råden man får (inget solande, inget badande, inget bastande, ingen alkohol, inget smink eller dyl, försiktighet osv), för en lyckad läkning.

För ett litet fåtal kan dock tatuering innebära problem, allergier eller infektioner ex, men det är inte så vanligt. Tatueringen blir som ett större skrubbsår kan man säga, och sådana brukar sällan infekteras om man sköter dem bra.

[TrevorS]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vill varna att filmen jag lägger ut här är på en infektion och innehåller lite läskiga bilder.

Har hört talas om någon som fått infektion men att den % är till det minimala om man sköter själva tatueringen. Men så råkade jag se den här filmen på youtube, därav jag var tvungen att ställa frågan här.

Men det ska nog gå bra att tatuera sig igen, men lär nog kolla upp de märken de använder på färgerna först utifall att. (de ska vara duktiga och fått bra referenser och har till och med diplom men vill kolla upp i alla fall, men blir lite nojig)

[Sockerkick]
0

Jag tycker att filmen ser fejkad ut. Hon säger att hon varit hos en läkare som "gav henne lite medicin", men vilken läkare skulle skicka hem henne med piller och låta henne gå runt med en så allvarlig infektion?

Plus att tanken på att lägga ut en film på sig själv på you tube om hon inte vågar visa för sina föräldrar verkar rätt konstig. man vet aldrig med you tube!

Däremot så tycker jag att det är väldigt bra att man tar riskerna på allvar och verkligen kollar upp. Better safe than sorry :)

[TrevorS]
0

jo men man blir ju nojig när man ser sådant. Men blivit lite lugnare nu

Gluskap
0

Det viktigaste är att gå till en seriös tatuerare med bra hygien.
Sköter du sen tatueringen som du ska, tvättar och smörjer, så är det inga problem.

[TrevorS]
0

Tvätta? Man får väl bara tvätta med lactazyd och det är först efter 3 dagar, det har nog alla tatuerare sagt till mig i alla fall. =)

Tänkte använda helosan eftersom jag använt det hela tiden innan, det fungerade för mig.

Gluskap
0

Har du suttit under nålen 10 ggr så borde du väl veta vid detta laget hur och vad som passar dig bäst?
3 dagar skulle jag verkligen inte vilja gå med en ny tatuering utan att tvätta den. Menar du då att du smörjer på allt skit som sitter där?

Jag brukar ta av plasten efter ett par timmar, då tvättar jag första gången (med vatten och lactasyd) och smörjer, sen tvättar jag ungefär 2ggr om dagen och smörjer när den torkat, i det fallet tycker jag bephanten är bäst då den håller fettigt längre.

Aviendha
0

3 dagar har jag aldrig hört. Plasten är det som brukar skilja, hur länge den ska sitta. Har fått 6tim, 12tim och 24 tim som rekomendation. Jag väntar tills det känns ok, och det brukar för mig vara mellan 12-24 tim och då tvättar jag bara med vanligt vatten. Har aldrig använt tvål eller så på mina faktiskt.

[TrevorS]
0

#7. Nej man får klart tvätta den innan 3 dagar, med bara vatten menade på att man ska vänta tre dagar innan man använder laxtazyd. (oparfymerad tvål som innehåller ämnen som är bra för huden) Står det i en tatuerings-skötselråds-broschyr hos den jag eventuellt ska till.

Trots man suttit under nålen så pass många gånger hos en och samma tatuerare och ska för första gången träffa en annan kan man bli lite nojjig, alltid bra att vara på den säkra sidan. =)

#8. Jo plasten brukar vara olika jag har själv bara haft på mig dem i några timmar.

[TrevorS]
0

Okey angående klippet, jag hittade en till sida där hon klipper bort tatueringen med en sax, men de som la upp den har även laggt upp en trailer. http://www.youtube.com/watch?v=czOfnyCgymQ ja den är nog rätt fejk.

Mihr
0

Så länge du följer skötselråden och går till en vettig tatuerare så ska det gå bra.

Tvätta händerna så fort du tänker vara i närheten av tatueringen, byt sängkläder ofta för att minska infektionsrisken, byt kläder ofta ( använd inte samma byxor/tröja som dagen innan etc).

Undvik  att något husdjur är uppi sårytan, samma sak småbarn som gärna vill titta med fingrarna :P

Inget som innehålelr ordet bad (solbad,badkar,bastubad,badhus).

Jag brukar tvätta mina med lactasyd och ljummet vatten, morgon och kväll.

Jag har oftast gjort mina på morgonen så på natten innan jag lägger mig första kvällen så tar jag bort plasten och tvättar försiktigt av med vatten och mild oparfymerad tvål,och smörjer in med antingen helosan eller tattoosalvan vi har i studion.

- No bird soars too high if he soars with his own wings -

[TrevorS]
0

Men som sagt man blev lite nojig efter filmen men det är lugnare nu i alla fall. =)

Ska följa skötselråden självklart. =)

Juvela
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2  Videon är Fejk, kolla vad hon la upp veckan efter ;)

Bayliz
0

vad är det som stämmer? ska man tvätta med bara ljumet vatten eller med oparfymerad tvål också? jag gaddade mig i går så är lite nojig, alla säger olika saker :S