Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 5790 ggr
linus112
0

Tatuering . Sola?

Tjena jag undrar om någon vet hur det är med att inte vara i solen när man har tatuering  ? jag hörde nåt sånt att tatueringen blir ful då. Jag har inte skaffat tatuering men tänkte skaffa om ett år ungefär. För jag tycker om att sola så om tatueringen blir fulare då så vet jag inte hur jag ska göra :S :)

Gluskap
1

Jag smörjar alltid mina tatueringa med ganska hög solfaktor, vill inte att de ska blekas onödigt mycket.

linus112
0

Okej :)

JossanH
0

Har du färgtatueringar bör du smörja dom med så hög solskyddsfaktor som möjligt eller täcka med kläder. Mina back & grey struntar jag i om dom skulle blekas lite grann men mina färgtatueringar är jag väldigt noga med. Eftersom jag nu gaddat hela bröstet med en himla massa färger så kommer jag förmodligen sola med en t-shirt liggandes där så slipper det blekas.

Sajtvärd på Iller.ifokus

LinnB
1

Jag har ett solstift med hög faktor som jag stryker över tatueringarna innan jag ska sola eller vara ute i solen. Bär alltid med mig det i väskan på sommaren. Väldigt behändigt! :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

JossanH
0

#4 Samma här faktiskt! Stiften är smidiga att ha på tatueringarna

Sajtvärd på Iller.ifokus

linus112
0

Okej tack ! :D

karucellen
0

Jag har 2 tatueringar, fast inga med färg och för mig går det jätte bra att sola, smörjer inte in extra på tatueringarna och de är inte det minsta bleka eller något.

JossanH
0

#7 Det är stor skillnad på b&g och färg. men i vilket fall ska man undvika solen så gott det går i början för då bleks dom som mest.

Sajtvärd på Iller.ifokus