Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4042 ggr
Sara
0

Navelpiercing som tjockis?

Jag planerar att gå ner 10-15 kg till i låååångsam takt. Svalte mig förut men nu äter jag bra och räknar med att gå ner 1-2 kg i månaden när kroppen börjar förbränna som den ska igen.

Jag är sugen på en navelpiercing som tar fokus från min ärriga mage, men fått höra att det blir fult när man går ner i vikt.

Vad har ni för erfarenheter?

Sara

JossanH
0

Jag har inga erfarenheter då jag aldrig varit speciellt stor.. Men jag tycker att navelns utseende påverkar mer än magens utseende om piercingen blir bra eller inte.

Antingen gör du så att du väntar med att göra den tills det du nått ditt mål och ger dig själv den som belöning eller så tar du den och så får du ju vänta och se. Kanske håller den sig fin eller så blir den dålig när du tappat massa i vikt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

zanpakuto
0

Behandla ärren istället? :]

Dermaroller ska vara super för ärr! Alltså att få dem mindre synliga/få bort dem :]

Att skaffa en piercing i naveln för att dra uppmärksamheten från ärr på magen kan ha motsatt effekt, dvs att blickan dras mer till din mage och ärren.

De jag själv har sett som gått ner i vikt och haft navelpiercing har det inte blivit några problem för.

Har bara sett det motsatta; någon med navelpiercing som sedan blivit gravid och piercingen stötts ut av att huden spänns. Händer dock långt ifrån alla.

Tatueringar är en annan sak pga att huden dras ihop och kan förändra utseendet på tatueringen.

Sen är det ju svårt att säga. Allas kroppar är olika. Det beror ju på hur din navel ser ut/hur påverkad den är av övervikten.

Jag tror inte att 10-15kg skulle göra så att navelpiercingen skulle bli ful. Men är du osäker så tycker jag att du ska vänta och ge dig navelpiercingen i belöning när du gått ner till din målvikt, som JossanH sade :]

Sara
0

Eller ärr och ärr, bristningar är det.

Sara

zanpakuto
0

Bristningar är ju ärr :] Det var bristningar jag misstänkte att du menade.

Sara
0

:) Kan man göra det hemma eller måste man gå på salong?

Sara

zanpakuto
0

Man kan göra det hemma, men på salong om man vill. Men det är ju mycket billigare att göra det hemma.

Finns dermarollers att köpa billigt på ebay tex :]

Sara
0

Tack för tipset!

Sara

Jenahbella
0

jag har långt ifrån en smal mage ^^ 
och jag tyckte min navelpiercing gjorde mig mer nöjd me magen än va jag var innan :) dock så vandrade den ut och nu har ja världens fulaste ärr där istället :P men ska försöka göra om den till nästa sommar igen så :)