Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 6140 ggr
bloodflower
0

Fleur de lis

Jag planerar på att skaffa en fransk lilja i nacken. Det är alltså en stiliserad symbol av en lilja… Grejen med den är dock att den är väldigt utspridd och står för väldigt många olika saker. Men för mig är det mest en estetiskt tilltalande symbol, den är helt enkelt vacker. För mig en symbol för skönhet, tatueringen i sig ett sätt för mig att märka den här tiden i mitt liv.

Men är det bara att göra en tatuering för att den är fin och sen ignorera vad den betyder för andra? Jag känner mig en aning kluven.

Vad tycker ni?

grejs
0

Vad står den för?

Jag tycker det är helt okej att göra en grej för att man tycker det är fint och strunta i symboliken. Det finns ju massor människor som har spindelnät tatuerat på armbågen, som ursprungligen betyder att man suttit i fängelse…

Men det är klart att tatuerar man t.ex. en swastika så får man ju förutsätta att folk kommer tro att man är nazist.

bloodflower
0

Eller ja, den används av många olika… främst tänker man nog på frankrike och att den används som symbol för kungahuset, och därifrån har den förts vidare. Den poppar upp lite varstans, ofta som stadsvapen och för lag. Och nu är det en rätt poppis symbol från New Orleans som används som minnestatueringar för katrina-offren.

JossanH
0

Spelar det gentligen någon roll? En utsmyckning är alltid en utsmyckning. Jag har ingen betydelse för mina piercingar. Jag har ingen betydelse för mina tatueringar också. En har en liten betydelse och det är den jag gillar minst :S
Dom jag gjort för att dom är väldigt snygga är ju något jag fortfarande tycker är väldigt snyggt.
Den är till för dig. Vill du ha den så gör den tycker jag. Vem ska bestämma vad den blomman betyder för dig förutom du själv?

Sajtvärd på Iller.ifokus

bloodflower
0

Nej det var det jag funderade på… har hakat upp mig lite bara. Men det kommer bli en sån ändå. :) I grund och botten är det ju bara en utsmyckning