Svullna kinder
Har haft mina kindpiercingar i fyra dagar nu och det är verkligen hur svullet som helst. Har labretstavar och plattorna på insidan har sjunkit in en ganska lång bit.
Ni som nu redan har gått igenom den här processen, hur länge kan man räkna med innan svullnaden börjar gå ner? Handlar det om dagar eller veckor?
Hur skötte ni om dom på bästa sätt?
Jag tvättar med piercingtvätt och dränker dom i koksaltlösning i en kvart var varje kväll. Sköljer munnen efter jag har ätit och tagit en snus med vatten och ibland koksaltlösning.
Vore väldigt fint om någon ville svara och ge lite råd och tips!
Antar att kindpiercingd och labrett är ganska lika. Hon som piercade mig sa att jag inte alls behövde skölja med koksalt, snarare tvärtom, hon rådde mig istället till munskölj och noga tandborstning. Sedan brukade jag trycka in min piercing en bit så huden fick vila ett tag men det går nu(kanske, jag vet inte hur långa stavar du har nu) att byta till en längre stav om svullnaden inte skulle gå ner. :) Hoppas du löser det!
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST
En svullnad sitter vanligast upp till en vecka. Om du känner att det inte känsn rätt bör du gå till piercaren och visa det.
Har stavarna sjunkit in i huden så har du för korta stavar. Gå till din piercare och få längre stavar insatta.
Man ska ha för långa stavar först så att de tillåter svullnad utan att sjunka in i vävnaden. När svullnaden lagt sig byter man till kortare stavar för att minimera risken för att du ska bita i dem på insidan och förstöra tänderna.

I kinderna brukar svullnaden hålla lite längre än andra piercingar (enligt mina erfarenheter) så räkna strax över veckan…
Är det förkorta så de växer in så åk till studion och byta stavar, inte kul att behöva operera bort för att man inte bytar till längre och de växer in helt..