Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2878 ggr
[VictoriaR]
0

Ska jag?

Har velat ha en piercing i läppen vääldigt länge nu men vet inte om det kommer att passa mig..har bytt stil för några månader sen så jag klär mig inte alternativt på något sätt Skrikandes

Tänkte i så fall växla mellan ring och kula eller vad ni nu kallar det x)  Bifogar bilder, förlåt om luggen täcker över mitt ansikte men hade ingen annan tydlig Obestämd 

Har klippt mig för ett tag sen så lägger även till en bild på hur jag ser ut nu..inte bästa men man ser i alla fall på ett ungefär..

Om ni nu tycker piercingen skulle passa mig, vilken sida skulle ni sätta den på? :)

[VictoriaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser jag ut nu..*dålig bild* >.<

axilur
0

Jag tycker inte att man nödvändigtvis måste vara "alternativ" för att kunna ha en piercing. Det är ju ändå rätt oskyldigt med en off center. Det tror jag du skulle passa i, en liten plupp. :)

/Anneli

[VictoriaR]
0

#2 ja tänkte också så! Har sett folk som verkligen inte är alternativa och har en liten plupp, ska nog våga ändå…

soetisen
0

Jag tycker man absolut kan pierca sig fast man inte har någon alternativ stil. Jag har sett fler personer som har en "vanlig" stil och med piercingar som det ser bra ut på. Själv klär jag mig också rätt "vanligt" men är piercad i ansiktet plus att jag planerar fler.

Tror en off center blir jättebra, sen vilken sida du har den på spelar inte så stor roll men jag själv tycker det ser bäst ut om man har den placerad på motsats sida som man har sin bena i håret på :)

- Medarbetare på studier.ifokus

axilur
0

#4 Det håller jag med om, att det är snyggast om man har den placerad på motsatt sida som man har benan på.

/Anneli

markazits
0

Klä sig alternativt? Jag tycker inte piercing har med klädstil att göra utan mer med "stil" att göra. Det är väl bara det att det blir mindre uppenbart med piercingar om man ser ut som "vanligt" i övrigt.

Jag sätter mina piercingar där jag tycker att de drar fokus från mina defekter. I näsvingen sitter det på min "bättre" halva och i örat på min sämre halva för att dra fokus från det fula ända ut till örat. Harmoni är viktigt! :)

Har man inga "fula" sidor så kan man nog sätta dem precis var man vill och det blir lika snyggt.

Hade jag så lång lugg, så skulle jag nog också sätta den på motsatt sida mot benan, för att få rätt balans.

[VictoriaR]
0

#4,#5,#6 Tack för förslagen!! Jag har ju snedlugg nu, så det får bli på höger sida!

#6 Det här med fula och snygga sidor, min mun är helt störd, ser olika ut på båda sidor haha (inte så snyggt…) Ska jag sätta piercingen på den "fula" sidan då?

hjartelyckanskaniner
0

Tror du passar bra i en off center på vänster sida:)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

axilur
0

Hur har det gått, har du bestämt dig? Kanske t.o.m gjort en?

/Anneli

viktoria91
0

Piercingar/tatueringar har inget med klästil att göra. Jag har "vanlig" klädstil blandatmed skitiga ridkläder och har piercingar och än så länge baar en tatuering. Vill du pierca dig så gör det.

[VictoriaR]
0

#9 Nope har inte gjort det än, planerar det lite längre fram till hösen, min kompis ska pierca naveln så vi ska göra det tillsammans är det tänkt :)

[VictoriaR]
0

Min kompis skräde mig lite, hon berättade att smycket kan väga så pass mycket att läppen hänger lite åt ena sidan, är det sant? Har då aldrig hört talas om det >.<

grejs
0

Nej det har jag aldrig hört talas om, bluff och båg!

BuxXum
0

Tycker helt klart att du ska köra på en vanlig off-center.(Din vänstra sida, alltså den du inte har luggen på) Vanlig titan. Det skulle nog bli superfint  :)

När det gäller #12, att läppen skulle hänga ner så måste det vara ett jädra stort smycke i så fall! Var inte orolig, det närmsta nedhängande läpp man kommer är den eventuella svullnaden man har i ett par dagar efteråt. :)

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

Karmatarerskanise
0

#12 HAhaha, undrar då verkligen vad det skulle vara för smycken ;)

viktoria91
0

#15 Sån ring som tjurar har i näsan? ;)