Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: problem
Läst 4408 ggr
Sara
0

Allergi mot tatueringsfärg?

Jag gjorde min tatuering i onsdags och igår så märker jag att jag har en jädra massa röda utslag på magen och ryggen.

Ska till vårdcentralen i morgon men folk har sagt att det kan vara färgen jag är allergisk mot. Jag har bara svarta tatueringar innan och det har fungerat bra.

Borde inte utslagen hålla sig runt tatueringen i så fall?

Någon som hört om någon eller som varit allergiska själva?

Sara

Sara
0

Läste nu en artikel om det och jag har faktiskt fått en svullen knöl på halsen några cm ovanför tatueringen. Sjukrådgivningen sa att det nog var en svullen lymfkörtel. Och det läste jag att man kunde få.

Usch! Den här tatueringsgången blir bara mer och mer åt helvete.

Sara

JossanH
0

Jag är ju själv överkänslig mot rött verkar det som.. När jag gjorde min röda blomma på armen blev det en svullnad utan dess like och det gjorde fruktansvärt ont!
Nu när jag fyllde i den senast blev det samma sak. En ordentlig svullnad och det kliade som aldrig förr. Det enda jag märkte var att själva området kliade och att det blev extra svullet.

låter ju som att du har en svullen lymfa ja, och det kan man ju få av vilken infektion som helst egentligen. Jag har fått det när jag haft ett infekterat hål i örat tex.

Jag har aldrig hört om någon som har fått utslag av tatueringsfärg.. Och vi får hoppas att det inte är så! Men med tanke på din tatuerare skulle det inte direkt förvåna mig om han köpt den billigaste färgen han kommit åt..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Ja vem vet. Det blir iaf en studio som får fixa till den och det lutar mot att jag svartar stjärnorna för att få dem mer proportionerliga kanske.

Iaf så sa läkaren att knölen kändes normal för en svullen lymfa och att prickarna var nog nån infektion så jag fick antibiotika mot det.

Sara

JossanH
0

#3 Synd när det inte blir som man tänk sig! Men tror det kan bli bra bara någon duktig får fixa till den :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sara
0

Ja det tror jag oxå. Glad

Sara