Byta industrial stav
Hej!
Jag gjorde en industrial i slutet av april och jag är mycket nöjd med den.
Jag skulle nu gärna vilja byta stav, tror ni det är okej? Den är inte helt läkt än men jag har inga problem och det gör inte något ont alls, kan sova på det örat och så..
Tack för svar!
Den generella rekommendationen är ju att låta läksmycket sitta i tills det är helt läkt. Det kan gå, det kan irritera piercingen en hel del. Bestämmer du dig ändå för att byta så är det ju "på egen risk" ;) Glöm bara för guds skull inte att rengöra noga och försök få det nya smycket så rent som det bara är möjligt och ha rena händer när du byter.
Paulina

Risken är att det blir irriterat och läknings processen börjar om om du nu byter. Så det är bäst att du väntar och byter när det är 100% läkt. Jag brukar vänta ca 8 månader med brosk piercingar. Ibland längre.
#1 Om du skulle få för dig att byta nu så råder jag dig, likt som Aviendha att rengöra noga, både dina händer, efter du har tagit ur ditt gamla smycke och när du satt i det nya.
Men i första hand skulle jag nog inte bta förrän såret är helt läkt :)
Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg
ALEA IACTA EST

En industrial är enligt mina erfarenheter väldigt känslig, minsta lilla så börjar allt om igen.
Råder dig inte att byta förens efter rekomendationen, gärna ännu längre.
Skulle du byra tidigare så är det ju som de säger ovan "på egen risk".
Även att tänka på att smycket som är i är helt rent! Minsta lilla torkat var som ev kan sitta kvar på smycket kan riva upp hela vävnaden och den får läka om helt…

mpste bara påpeka att jag som gjorde en industrial för knappa en månad sedan, två veckor efteråt så var nästan hela örat svullet och det visade sig att jag inte kunde ha läkestaven kvar. så jag bytte stav mot en svart titanuim stav (naturligtvis var jag otroligt noga med att tvätta ALLT flera gånger osv osv) och jag måste säga att detta var det bästa jag kunnat göra. På bara en dag gick mitt svullna, irriterande öra som gjorde konstant ont till att se helt normalt ut. ingen irritation och jag har inte haft ett enda problem eller känt att det gör ont efteråt. tvättar fortfarande nogrannt med olika medel och håller koll. men bara genom att byta stav gjorde det så otroligt mycket =)