Första tatuering på g
Har bokad tid i november för min första tatuering :)
En del kanske tycker att placeringen är olämplig för att vara sin första, men det är ett ställe jag verkligen vill tatuera, nämligen bröstkorgen! :)
Vad har ni för erfarenheter gällande bröstkorgen?
T ex smärtan att tatuera där?
Smärtan att gå över nyckelbenen?
Läkning, om det är jobbigare eller svårare än andra ställen?
Etc.
Nu har ju jag faktiskt räknat med att det kommer att göra väldigt ont och kännas lite knasigt kanske, så jag är inte helt blind för det :P
Tackar för all info man kan få :)

Kul och modigt att göra bröstkorgen som första! Vad blir det för motiv? Jag vet inte hur det känns att bli tatuerad där, har bara hört att det gör riktigt ont. :P
Jag körde hela ryggraden som första tatuering och det var väl inte så mysigt på alla ställen.
Nu vet jag inte om man kan jämföra ryggraden med bröstkorgen, men det kändes som att epilera benen för allra första gången, dvs håriga ben.
Men som sagt så är smärttröskeln väldigt individuell. :)
#2 Har en mellanstor på ryggen, tyckte mest det kändes som en skön massage ;)
Jag har en stor rackare på bröstet. Jag har 4 tatueringar, 3 ganska stora och en liten. Den på bröstet var den sista jag gjorde. Och ja, det kändes kan jag ju säga ;)
Först gjorde jag alla konturer (har en gren med massa löv med en fågel i mitten) och fyllde i fågeln. Efter allt jag hört tyckte jag inte det var speciellt jobbigt faktiskt…. Men sen kom andra sittningen och jag fyllde i alla löven och det gjorde ont!
Nyckelbenen var inte farliga men ned mellan brösten gjorde ont och precis under nyckelbenen var det en nerv eller en sena som drog ihop sig rejält så det gjorde sjukt ont under hakan! ;)
Men det är sjukt snyggt! Vad blir det för motiv?
Sajtvärd på Iller.ifokus

#1 Tack :) Ja det ska bli riktigt intressant att se hur det går!
#2 Tackar även för den infon då jag planerat en stor på ryggen som nästa :) Ja, det är ju så men jag tror att jag har rätt hög smärttröskel, hoppas jag iaf!
#3 Den har jag allt sett Jossan! :) Den är så jäkla underbart fin! Och så himla bra gjord! Tror inte att min någonsin kommer kunna mäta upp mot din :( Ja, jag har även hört från andra att man kan känna smärta på helt annorlunda ställen på kroppen eftersom det är just nerver eller liknande man kommer åt :P Jag tycker det är så snyggt med tatuering på bröstkorgen!
Motivet ska bli solen och stjärnorna från Filippinska flaggan (Jag är halvsvensk och halvfilippin) sen varsin ros på varje sida. Idéen var att göra en ros blå och den andra röd eftersom det efterliknar flaggan lite men det skulle förmodligen väga över för mycket så vi kom fram till att båda blir röda också lägger vi blå skugga emellan sakerna så det binder ihop lite.. Är bara osäker än på om jag ska ha gröna blad till rosorna eller ej. Det kommer också förmodligen bli utan linjer :) Om inte gult ser helt dumt ut utan linjer då, men det går att lägga till efter sa han i så fall :)
#4 Kul att du gillarn :) Jag är ju stört nöjd själv :) Går fortfarande och speglar mig hehe
Kul med ett eget motiv! Hoppas det kommer gå bra! Jag ska ju fylla i lite bakgrund i november så min plåga är inte slut än hehe
och förresten har min varit väldigt lättläkt! Rött är den enda färgen jag inte riktigt tål och det enda jag haft problem med med läkningen.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 Mitt på korsryggen var det som värst, men nacken var riktigt skönt. Jag vart mest bara förvånad över att det var samma typ av stickande smärta vid epilerinig. Men jag antar att du tolererar lite mer smärta än jag. ;)
#4 Min smärttröskel ligger väl i mitten någon stanns så den är inte superhög direkt. :)

#5 Hoppas också det går bra, tack :) Ja, vill man va fin får man lida pin! :) Vad härligt att din varit lättläkt, vet du hur många veckor det tog innan det sluta klia och flagna t ex? Usch, jag antar att det blir jättesvullet då du inte tål rött? Är orolig för att jag kommer ha samma otur..
#6 Det där ser jag inte fram emot :P Korsryggen är väl även s k svanken?
#6 Fast man upplever ju smärta så enormt olika. Jag har en liten rackare bredvid svanken på sidfläsket som var fruktansvärd att göra..
Det tog ungefär 2 veckor för min att sluta klia men den hade nog nästan flagat klart efter en vecka. Det beror väl lite på hur mycket underhudsfett man har och hur djupt dom går. Jag upplever iaf att det blir tjockare skorpor där det är mycket mjuk hud, men där man är benig blir det väldigt tunna skorpor som kanppt märks.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#8 Okej, då har man ju lite att gå på i alla fall :) får se hur det blir för mig, kanske blir helt annorlunda.
#7 Haha, det kommer säkert gå bra. :P Ja, korsrygg - svank… En bit ovanför svanskotan.
#8 Självklart så är det så, det är ju väldigt individuellt. :)