Pierca öron på annat ställe?
Kan man pierca öron på andra billigare ställen än dyra studios?
Har hört att man kan göra det på bla Ur & penn, är därför som jag ställer frågan här.
Känns så extremt att lägga ut 300:- för ett ynka hål i örontippen.
Samtidigt har jag inte modet att göra det själv.
Jag gjorde de faktist hos en frisör.
2hål får 190:- , men de va under kampanj.
Och jag vet att de är kast att göra de med pistol, men mitt har funkar utmärkt.
Jag gjorde mina hål i öronsnibbarna när ja var 7 hos en guldsmedsaffär med pistol. Och dom har inte krånglat och jag har dom fortarande kvar. :)

Jag har som de flesta andra fått hål tagna med pistol när jag var yngre. Jag skulle inte göra det nu eftersom jag hellre väljer att gå till en duktig piercare som har ordentlig hygien och som man kan be om hjälp om det strular med läkningen. Dessutom är det stor risk att det hålet blir snett och fult placerat när man tar med pistol än när man använder kanyl.
Jag tycker helt enkelt att det är värt det extra som det kostar att gå till en piercare.
Här är en artikel om håltagning med pistol om ni inte redan har läst den.
Jag har också tagit med pistol när jag var runt 6 år.. Det läkte aldrig som det skulle och när jag var 8 fick jag ta ut dom igen. När jag var runt 14 tog jag nya hål- med pistol- och det läkte bra… men placeringen är INGEN höjdare! Hålen är egentligen väldigt dåligt taget och det är inte ovanligt att det blir små broskklumpar i örat när man använder pistol..
Jag skulle def ta hos en piercare! Då får du hålen bra taget och med rätt utrustning!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jag fick mina första hål i örat med pistol, bara en var lyckad de andra har krånglat mycket, men gick toppen efter jag tog hos en riktig piercare. 

Pistol körs ju inte om man är äldre än 12 på de flesta ställen, samtidigt som kanyl är mer hygieniskt, skonsamt och man får ett bättre resultat till en fin läkning, det är värt pengarna!
om du tvunget vill med pistol så vet jag att det finns tex stjärnurmakarna, vissa parfymerare, vissa frisörer (som näms ovan). man kan hitta många ställen^^ men ja rekomenderar kanyl!
Jag rekomenderar också kanyl hos en riktig piercingstudio. Då får man bra information, de hjälper om det skulle bli problem, vilket man sällan får när man går till en frisör eller vart de nu mer piercar med pistol.
Så måste jag fråga, 300 kronor, hade du inte tänkt ha hålet kvar i resten av ditt liv? Tycker det är värt att man lägger lite pengar och får något bra gjort istället för att göra det billigt och kanske få riktiga problem. Blomkålsöra kan det bli med pistol, min sambo fick detta efter piercing med pistol.

nårra 100lappar på ett par jeans som håller och passar ett tag eller ett hål för 300 som finns sålänge du vill ha det? ;) gäller att prioritera
#9. Precis som jag tänker och håller med dig. Hålet håller längre än byxorna garanterat. 

till dig som skrev tråden…. Tro oss, för örats bästa! och det är värt pengarna :) Visst det låter mycket för ett hål i örat, men värt det o om man tänker på allt annat man slänger pengar på så är det ett lätt val ;)