Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettbilder
Läst 2606 ggr
kreativika
0

Min första tatuering!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Egendesignad

Var en lärling som gjorde den och det gick bra förutom att jag behöver fylla i den igen eftersom ruvorna tog med sig en del av färgen när de föll av.

Gjorde mer ont än jag föreställde mig, men gick över efter en stund :)

bblomquist
0

Riktigt fin :) Betyder den något speciellt?

kreativika
0

Tack! Ja det gör den.

För ungefär ett år sedan gick jag in i väggen och i desperation så lästa jag självhjälpsböcker (dels för jag inte klarade av att göra annat än o ligga i sängen hela dagarna)

En av böckerna som vart lånade på bibliotek heter "Den självläkande människan"

Den vände mitt negativa tänkande till positivt, den fick mig att ta tag i det som var fel i mitt liv. Den gav mig hopp, den gav mig styrka att finna livsglädjen igen.

På en sida av boken fanns det ett &-tecken i ett väldigt speciellt och vackert typsnitt, som skiljde sig helt ifrån resten av texten.

Sedan dess satt det kvar i minnet på mig och jag kom då på att det var ngt jag ville ha som tatuering, som symboliserar vändningen i mitt liv. Eftersom boken var lånad så kunde jag inte kopiera 6-tecknet så jag ritade ett eget (det på bilden) och är väldigt nöjd med den:)

bblomquist
0

#2 oj okej, verkligen fin mening tatuering har iallafall. Så du mår bra nu?

Karmatarerskanise
0

Jag får nästan alltid fylla i mina tatueringar. Färgen har svårt att fastna i min hud.

kreativika
0

Ja jag mår bra nu, har kommit in på rätt spår i livet och njuter av att bara vara och göra saker o ting som jag gillar :) Väldigt uppiggande att titta på tatueringen då för då uppskattar jag det jag har nu mer :)

#4 Ja det finns ju olika hudtyper så jag misstänker att både du och jag har den svåra varianten.. vet du varför det är så att färgen har svårt att fastna?

Karmatarerskanise
0

Ingen aning, tror att det har med att göra att kroppen stöter bort fägen mer hos vissa.