Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 5825 ggr
KitoBonito
0

Pierca över gammal..

Hej!

Jag tog bort min labrett för 10 månader sedan och är nu väldigt sugen på den igen. Kan man pierca ett gammalt ärr?

Om man kan det och jag tar ur piercingen i framtiden, kan det ev. ärret se ännu värre ut? Just nu är det bara en synlig prick.

Kom med era erfarenheter, tack!

chade
0

jag har piercat ögonbrynet och septum två gånger på samma ställe, och det har inte blivit något fulare ärr än innan vad jag märkt :)

Små stjärnor lyser också i mörkret.

KitoBonito
0

Okej, tack :) Gjorde det mer ont att pierca över det gamla??

chade
0

Jag tyckte det kändes precis likadant som första gången : )

viktoria91
0

Jag piercade om ett hål i rat som växt igen och jag tyckte dte gjorde mindre ont än första gången.

goodbyehiitler
0

Jag har gjort massor på mig själv och kompisar i gamla ärr… de flesta upplever ingen skillnad men ett fåtal kan tycka att de känns mer, beror ju mkt på hur personen tar "smärta"

Det är möjligt att ärren kan bli lite fulare men behöver givetvis inte bli det heller :P

JossanH
0

Det beror ju på hur mycket ärrvävnad det blivit. oftast ska det väl inte vara något problem.

Sajtvärd på Iller.ifokus

KitoBonito
0

Tack alla :) Vi får se om jag gör om den eller inte. Har kvar min medusa och är hemskt sugen på labretten också.. Men så tänker jag för mycket på ev. jobb och lite sånt. Bah.

[TrevorS]
0

#1. Septum som läkt? Har du inte haft den länga i tidigare? Jag gjorde mitt hål och plockade ut min piercing efter några dagar, gick till en piercare 6 år senare och han sa att jag tjänade på besöket då han bara körde genom en ny ring eftersom hålet inte hade gått ihop. Skrattande

chade
0

#8 haha oj! Jag hade i min i säkert 3 år och tappade ringen. det växte ju igen snabbt som attan på mig o:

[TrevorS]
0

#9. Spännande, trodde nästan de aldrig växte igen, undrar lite varför det inte växer igen. Piercingen som jag tavit i öronkanten växte ena sidan ihop när jag hade i ett år men den andra läkte aldrig ihop utan var ett hål under flera år, har smycke i den numera. Skrattande

chade
0

Alla mina hål växer igen snabt när jag tar ut smycket, förutom i tungan. den håller sig bra  :)

goodbyehiitler
0

mina håller sig ofta med om jag går utan en lång tid, däremot inte om jag inte låtit de läka innan jag tar ut så växer de ju igen :P

JossanH
0

Jag hade en piercing i naveln i typ 10 år men sen jag tog ut den får jag inte i något annat.. Det drar ihop sig snabbt på mig!

Sajtvärd på Iller.ifokus

krimskrams
0

Min piercing i näsvingen växte ihop snabbt, och den hade jag haft i minst 6 år! Samma sak med piercingen i navel och läppen…

[TrevorS]
0

Varför växer det ihop på vissa bra men andra tar det flera år när man plockat ut ett smycke? Kan det ha med ärrvävnaden att göra? Vet två som tagit i näsvingen den ena har hålet växt igen den andra har kvar, de hade i ungefär lika många år.

Liss
0

För att människor är olika och läker olika fort. Beroende på hur bra läkkött man har etc. Likadant om man ramlar och skrapar upp ett knä. För vissa människor läker det på några dagar, och för andra på några veckor.

Det handlar väl om hur bra ens celler bygger upp igen. Och det kan försämras av ett dåligt immunförsvar och också av hur man sköter om det i läkeprocessens olika steg. Men så jobbar ens kropp olika helt enkelt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Bayliz
0

jag gjorde om ett i tungan och tyckte det kändes mindra. plus att jag upplevde att tungan svulnade mindre.