Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 11708 ggr
Ellenfyrkant
19

Läkstav labret

Hur långt brukar ett vanligt smycke vara och hur lång är en läkstav för labret piercingar ?

Mvh Ellenfyrkant

Elega
0

Det är väldigt individuellt hur lång en vanlig labret är. Det beror helt på hur tjock din läpp är, du får prova dig fram. Läkstavar kan jag dock inte svara på hur långa de brukar vara, det är också ganska olika.

Ellenfyrkant
0

Men om jag letar efter en läkstav hur lång bör jag då se till att den minst är ?

Mvh Ellenfyrkant

Elega
0

Svårt att säga. Men om jag ska gissa så skulle jag säga att den bör vara över 10 mm lång.

Mihr
0

Läkstav är standard 8-10 mm beroende på läppens tjocklek.

- No bird soars too high if he soars with his own wings -

Aviendha
0

Beror mycket på läppen. Man får et smycke hos piercaren som är anpassat till hur man ser ut, och det bör man behålla tills piercingen är helt läkt. Därefter kan man byta smycke om man vill till ett som är bättre anpassat, för läksmycken brukar vara för långa, vilket i längden kan vara kasst för tänder och tandkött, men längden kan behövas under läkningen.

Ellenfyrkant
0

#4 ok, och hur lång är ofta en standardstav man köper, (ungefär) ?

Mvh Ellenfyrkant

Niini
0

Mina standardstavar är båda 8 mm.. Dock i helix och tragus..

Mihr
0

#6 Jag svarade dig tidigareEllenfyrkant ;) Läkstavar lab, är oftast 8mm eller 10mm i standard när det är läksmycke.

Du vill veta för att köpa och göra själv lr hos en polare? *s* Don´t get mad,I´m just asking, or more like "thinking out loud" Don´t get me wrong, I´m not judging anything or anyone tonight.

Ja, sorry, jag blandar lätt in engelska när jag är trött men jag hoppas ni alla kan läsa det.

Ellenfyrkant
0

#8 i #6 syftar jag på "normal" ej läkstav. :)
Faktiskt så gillar jag också att blanda in engelska ibland när man pratar eller skrivber, det låter klingar mycket bättre i vissa sammanhang. Och för att svara på din fråga, ja jag hade tänkt att göra den själv.

Mvh Ellenfyrkant

mandariiin
0

jag har 6mm lång. men jag anser att en läkstav ska vara längre än 8-10mm. min läpp svullnade betydligt mer. sambon har som normal 8mm. hans läkstav var 14mm, det behövdes. andra kompisen har 10mm som normal längd. hans läkstav var 16mm.

Aviendha
0

#10 Håller med. Fick en på 10mm (har 7 nu) men den räckte inte till och jag fick en inflammation så jag gick upp till 12mm ring vilket behövdes. Jag svällde rejält (även om det faktiskt inte syntes)

Mihr
0

Klart fn de tkan behövas längre stavar och ringar med större diameter, det är ju helt beroende på vävnad och personens utformning. Men som standard så är det som jag skrev. därför är det en hit att gå till en piercare som kan avgöra bättre.

Jag hade en 8 som läksmycke bara för att min underläpp svullnar upp så lite men jag har även 8 som vanlig stav, gör ingen skillnad på mig men min medusa (överläpp) där behövde jag 12 som läksmycke men 10 som vanlig smycke så övertällens vävnad är löjligt tjock i jämförelse, det var jag personligen inte beredd på :P

Ilya
0

Fick 10 mm läkstav både första och andra gången jag piercade läppen.

goodbyehiitler
0

Jag säger alltid ta en 12mm så är man på säkra sidan, alla jag vet som haft under 10 har fått operara ut plattan efteråt (en läkt brukar lihha på 8-10)

goodbyehiitler
0

Enligt mina erfarenheter så är det med olika, en i nitten av läppen svillnar mestadels på sidaorna och en på sidan av läppen så svullnar hela den sidan, alltså en i mitten tycker jag i regel inte svullnar lika mycket. Men såklart olika från person till person, men aldrig under 10mm enligt mig!