Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 11304 ggr
SaraA
2010-10-16 11:31
0

Dermal Anchor - smärta?

Hej på er!

Har en fullsleeve som jag tänkt pryda med 3 st Dermal Anchors vilket jag tror kan bli riktigt snyggt. Nu är det så att trots att jag är mer eller mindre fulltatuerad så sitter jag och mesar inför detta pga. smärtan. =) Har hört att vissa säger att det knappt känns, medans andra säger tvärtom. Ni som har erfarenheter, vad tycker ni? Fjantar jag mig i onödan? =)

Kram/Sara

axilur
2010-10-16 15:34
0

Du fjantar i onödan. Flört

/Anneli

JossanH
2010-10-18 01:08
0

Jag med har blivit jättenojig när det kommer till piercings så här på gamla dar ;)
Väljer 3 timmar tatuering varje dag framför en piercing ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

axilur
2010-10-18 01:20
1

Jag tycker att om man funderar på att göra en piercing man tror blir snygg och verkligen vill ha, så kan man stå ut. Det är aldrig så farligt som man tror och det tar bara några sekunder! Och är värt det i slutändan.

Jag är rätt smärtfeg jag med faktiskt, men Dermals ska jag göra två till så fort jag får pengar. Det var inte alls så farligt som det ser ut och som jag hade trott.

/Anneli

JossanH
2010-10-18 01:24
0

#3 Så har jag också alltid tänkt.. tilld en gången jag tog i börstvårtan! Aldrig, aldrig mer. Tycker det är sjukt snyggt men för mig är det inte värt det.. :S

Sajtvärd på Iller.ifokus

axilur
2010-10-18 01:43
0

#4 Bröstvårta är den piercing jag försöker klå i smärtväg. Men jag säger ändå samma sak; aldrig, aldrig mer där. Två gånger gillt. Trodde att Dermal skulle klå dem, men den var inte ens i närheten.

/Anneli

Aviendha
2010-10-18 02:47
0

Men, jag som inte ens tyckte den gjorde ont :P Då var ögonbryn och navel värre. Ändå fegar jag när jag tänker på att göra den andra. (eller vilken piercing som helst eg.)

JossanH
2010-10-18 03:09
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Näää, nu ljuger du ;P
Räknade ihop till att jag hade gjort 10 piercingar men inget har varit värre än bröstet!.. Men meduzan kommer på 2a plats. Gjorde mycket ondare än off centre labret´en..
Hittade en bild på min minst långlivade historia…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
2010-10-18 13:40
0

#7 Såpass alltså ^^ Min navel ligger på topp tre av de ondaste saker jag upplevt (tillsammans med knäckt svanskota och spiralinättningen från helvetet :P) Jag blev uppriktigt förvånad när jag följde väninnan för att pierca bröstvårtan och hon i princip föll ihop på marken av smärtan när hon gick utanför dörren (vintertid) så bröstvårtan krympte :S För att inte tala om vilka könsord piercaren fick höra :P Hade det varit något åt det hållet hade jag nog lagt ner piercingar helt!

JossanH
2010-10-18 13:49
0

#8 Naveln var ju som att ta ett hål i örat ;).. O jag sätter inte in en spiral av den enkla anledningen att jag är så rädd för smärtan!! Sjukt vad olika känslighet man har egentligen!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Aviendha
2010-10-18 13:56
0

#9 Verkligen!

SaraA
2010-10-18 18:21
0

Haha, tack för svaren folk! =)

Är väl ganska inviduellt dedär med smärtan känns det som. Naveln är nog det värsta jag gjort i piercingväg medans många inte tycker att det kändes ett skit. Tungan är nog det som känts minns iaf för min del.. En annan fråga ang dermals om någon kanske vet, finns själva smycket i annat material än just stål? För att vara lite långsökt så slog det mig att måste man opereras någon gång eller liknande så plockar dom ju ut alla piercingar man har som är gjorde i just det materialet o en dermal är ju inte bara att "plocka ut" direkt.. En tanke som slog mig bara =)

JossanH
2010-10-18 18:28
0

#11 Jag tror det finns en risk att dom gör ett snitt och plockar ut det i sådanna fall..

Sajtvärd på Iller.ifokus

axilur
2010-10-18 18:45
0

Jag är faktiskt inte hundra på att man verkligen måste ta ut Dermals vid operation. Själva smycket kan man ju plocka bort, men sen borde det ju finnas nån steril kompress av nåt slag att sätta över resten. Beror kanske mycket på vad det är för operation som ska utföras. Man vill ju inte ha sår vid operation heller, vilket det blir när man plockat ut Dermalplattan och då måste det vara enklare att ordna det på annat sätt?

Men nej, själva plattan under huden finns dessvärre inte i nåt annat material än just stål.

/Anneli

sidentassen55
2010-10-18 18:48
0

Min dermal gjorde inte alls ont, däremot så ville min kropp inte ha den, den satt i ca 9 månader, sedan började det kladda och bli rött omkring dn och till slut var den på väg ut,  så det var bara att plocka den:-(

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

JessicaN
2010-10-18 21:37
0

Har gjort en dermal idag, mitt fram på bröstkorgen och visst kändes den, men inte alls värre än någon annan piercing. Min industrial jag gjorde i våras gjorde typ 1000 ggr ondare Tungan ute

JossanH
2010-10-18 21:52
0

#15 Brosk är ju så hemskt!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

JessicaN
2010-10-18 22:02
0

#16 Fast det konstiga va att det nedre hålet i min industrial (det med minst brosk) gjorde ondare än det övre :P

JossanH
2010-10-19 01:47
0

#17 Jag har en liten daith i örat som gjorde svinont att ta medan en 4mm conch rakt igenom inte gjorde alls lika ont.. Men brosk över lag är jobbigt.. Min conch läkte aldrig på 8 mån så jag fick ge upp.. På en vecka syntes inte ett spår av hålet, min kropp ville inte ha kvar det!

Sajtvärd på Iller.ifokus

JessicaN
2010-10-19 10:39
0

#18 Ja, fick höra en massa skräckhistorier om broskpiercingar innan jag gjorde min. Den gjorde väldigt ont att göra och jag fick äta starka värktabletter i flera dagare efteråt men nu känns den inte alls. Om man råkar slå till på den gör den djävulskt ont eftersom den inte är läkt än men annars tänker jag inte på att jag har den, den krånglar aldrig.

Tänkte passa på att slänga in en dermal fråga. Gjorde min dermal anchor igår, när kan man börja använda smycke? Han som gjorde den sa att det är ingenting som man själv sätter dit, att jag får komma in så skruvar han på. Men om man köper över internet, sätter man inte dit dom själv då?

JossanH
2010-10-19 13:19
0

#19 Va, fick du inget smycke på den direkt? Ofta brukar man väl få den insatt med smycke plus att man får en liten tång att byta smycke med själv också.. Så har iaf jag uppfattat det!

Vet att en kompis dermal läkte fint på bara en vecka. Dom brukar ju vara lättläkta :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

JessicaN
2010-10-19 13:28
0

#20 Har tagit bort plåstret nu och det är ett läksmycke på den. Hade tänkt att köpa med det smycket som jag sen vill använda men han sa att jag skulle komma in och att han skulle byta den åt mig för det är inget man gör själv. När kan jag göra det som tidigast? Har kollat lite på webbshoppar och hittat snygga smycken.

axilur
2010-10-19 18:00
0

#21 Jag fick höra "när den har läkt om några månader" när jag frågade. Köp ett smycke på internet eller om det finns i studion du ska till, så går du dit och så byter de. Du KAN byta själv, men det är svårt. De har speciella verktyg till sånt.

/Anneli

axilur
2010-10-19 18:01
0

Man vill ju inte heller försöka byta innan det är helt läkt iom att plattan som sitter under huden kan följa med och vrida runt när man försöker skruva bort smycket.

/Anneli

JessicaN
2010-10-19 18:07
0

#22,23 Okej. Hur lång tid tog det innan ditt hade läkt så du kunde byta? Jag förstår att det tar ett tag innan det har läkt, men det känns knappt att jag har den, andra piercingar har ju gjort ont o ömmat o så men inte den här..

Vill så gärna ha något snyggt Tungan ute Just nu är det bara en liten ståldisk, inte så jättesnyggt..

axilur
2010-10-19 18:09
0

Jag gjorde den förra månaden, så jag har inte vågat byta än.

Samma här, vill ha en stjärna.

/Anneli

JessicaN
2010-10-19 18:22
0

Jag också, vill ha en ceriserosa diamant i form av en stjärna :)

SaraA
2010-10-21 11:52
0

Nu blev jag ännu mer sugen! =) Blir nog till att gå å göra dessa ganska snart. Fick ju ett presentkort av pojkvännen o det tackar man ju inte nej till direkt.. Är nog färdigfjantat för min del iaf nu ;)

JessicaN
2010-10-21 12:13
0

#27 Ja du behöver inte noja dig över att göra dermals. Jag är inte speciellt smärttålig men det gick väldigt fort, gjorde inte ondare än en vanlig piercing (för mig är det den som gjort minst ont) och den verkar läka väldigt fort, känner inget att den skulle göra ont eller ömma nu som andra piercingar kan göra ett tag. Jag har redan bestämt mig för att när ekonomin tillåter så ska jag göra fler. Praktisk piercing, man kan ha den i princip var som helst på kroppen, gör inte ont och är lättläkt :)

axilur
2010-10-21 14:58
0

När jag hade gjort min och var i bilen påväg ifrån studion så glömde jag med jämna mellanrum bort att den satt där. Den gjorde alltså inte ett dugg ont efteråt, vilket förvånade mig mycket. En till blir det iallafall, minst!

/Anneli

zoolatri
2010-10-21 19:56
0

Jag kan ju skrämma upp dig med att det gjorde väldigt ont;) Men jag gjorde ju ändå två och så ont gjorde det inte att jag ville avbryta efter den första.

Men jag tycker verkligen att det gjorde ondare än att pierca sig i bröstvårta/navel/tunga/underläpp/ögonbryn. Men det är värt det!:)

Idag har jag en av mina två dermals kvar, den ena började växa ut efter ca 1 år.

Lycka till! Det är ju så snyggt!

SaraA
2010-10-22 01:23
0

Smärtan är tydligen inviduell =) Oavsett så är det så förbannat snyggt att det verkligen är värt det! Ska uppdatera med bilder när konstverket har skapats.

Kram på er o ha en bra kväll!

mandariiin
2010-10-22 02:47
0

Jag tyckte inte att det var värre än en vanlig piercing, förutom att det tar lite längre tid att sätta i. Däremot så var jag tvungen att plocka ur den pga operation. Och det gjorde så förbannat ont!

Liss
2010-10-22 13:59
0

Ser fram emot bilden, när det är klart då :)

Själv har jag inte kommit mig för att göra dermals än. Men det ska förhoppningsvis bli i framtiden.
Förövrigt tycker jag broskpiercingar i örat slår allt i smärtväg.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

axilur
2010-10-22 14:54
0

Jag vill också gärna se bild sen, helst på hela armen! Oskyldig

/Anneli

SaraA
2010-10-22 15:22
0

#33 Håller med, broskpiercingar är vidriga vad gäller smärta. Tycker det är en smärta som håller i sig i flera timmar ibland..

#34 Slänger in en bild på armen här så länge. Längst ner vid handleden har jag 3 stjärnor som jag tänkte sätte 3 dermals i. (tatueringen är ej klar än)

SaraA
2010-10-22 15:23
0

och här är en bild på hela sleeven. Som sagt, ej klar än.. Glad

axilur
2010-10-22 15:24
0

Åååh, sleeves på tjejer är så jävla snyggt! Jag tror det blir skitfint med dermals där faktiskt. Du får bara akta så att du inte rycker ut dem, det är kanske en ganska utsatt placering. Tänker på tröjor, vantar osv.

Hur lyder texten på handleden? Skrattande

/Anneli

JessicaN
2010-10-22 15:25
0

SaraA - Får jag bara slänga in en liten fråga här, vad har hela din sleeve kostat och var har du gjort den..? Vill också göra en fullsleeve (eller åtminstone 3/4) och hade tänkt höra med Big Slick i Örebro.

SaraA
2010-10-22 15:33
0

#37 Tackar så mkt! =) Blir till o vara försiktig när dom är på plats ja.. Det är en text jag tatuerade in när jag var runt 16 eller något så ganska ogenomtänkt men min tatuerare fick till den rätt bra i sleeven ändå. =) Det är alvisk text o på engelska blir det "know your rights".

#38 Gör den hos en kille som heter David på All Custom Tattoo i Herrljunga. Än så länge har den gått på 20 000:-, har en sittning kvar så sammanlagt blir det 25 000:- Inte billigt men vill man ha nån som vet vad han/hon pysslar med så kostar det därefter.. Glad Vad har du tänkt dig för tema på din sleeve o var bor du nånstans?

axilur
2010-10-22 15:45
0

Gillar faktiskt texten ändå!

/Anneli

SaraA
2010-10-22 15:49
0

#40 Jodå, även fast det var en relativt impulsiv tatuering så var det något som betydde mycket för mig på den tiden. Glad

Liss
2010-10-22 16:50
0

Åh helvete vad underbart vacker… Ursäkta språket. Nu vart jag ju inte alls bitter över att min arm bara är klar framtill :P haha!

Liss
2010-10-22 16:51
0

#35 Ja verkligen. När jag gjorde min conch kändes det som att jag hade öroninflammation!

JessicaN
2010-10-22 17:05
0

#39 Oj, ja då får jag spara ett tag framöver ^^

Jag hade tänkt mig svart/grått med några små detaljer i färg. Jag har inte tänkt ut något speciellt tema, har en del olika motiv som jag tänkte höra om tatueraren kunde "baka ihop" till något snyggt :P

Jag bor i Hallsberg, ca 3 mil söder om Örebro. Hade tänkt att göra på Big Slick i Örebro.

Liss
2010-10-22 17:08
0

#44 Jag har betalat 5200:- och framsidan av överarmen är klar hittills. Så priser varierar mycket från studio till studio också. :)
Men vill man vara fin, får man betala för det.