Går detta och vad kostar det i så fall?
Hade gärna velat ha en tatuering på mitt marsvin och sedan 5 dermal anchors eller skindivers.
Jag kan inte bestämma mig om jag ska ha den på handleden eller under nyckelbenet där jag redan har en tatuering som jag är missnöjd med.
På handleden har jag väldigt mycket ärr, hur är det att tatuera i ärr?
Skickar med en (dålig) bild på hur jag hade tänkt. Det orangebrunrosa ska vara en arm då :-P
Trodde först att du ville tatuera PÅ ditt marsvin. Vart lite upprörd 
Annars finns det väldigt många trådar om att tatuera över ärr redan, om du kollar runt lite.
Kort svar: Ja det går att tatuera över ärr. Jag har gjort det själv på handleden. Men dock beror det på ärren också. Hur höga dem är och hur gamla dem är etc. Det där kan man prata om med sin tatuerare också, eftersom dem bör gå försiktigare över ärren, då det är känsligare där.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Generellt ja, det går. När det gäller ärrvävnad så är det så himla olika hur de är så vi kan egentligen inte ge ett entydigt svar på om det går för dig eller inte. Det är nog bäst att du går till en tatuerare och låter denne titta och göra en bedömning om det kommer bli ett bra resultat eller inte. Färg kan ha svårare att fästa på ärrvävnad, och även om den fäster så kan den annorlunda texturen (jämfört med huden runtomkring) göra att man upplever att färgen är svagare/starkare/knasigare just där. Lite som om du målar en vägg som har en skrovlig reva.
Handleder är dock inte så stora så det kan ju vara en begränsning när det gäller marsvinstatueringen. Ett helt marsvin är i princip omöjligt att få detaljerad på ett bra sätt på en så liten yta. Men kanske vill du bara ha huvudet eller en enkel stilisering? Även i den frågan kan en tatuerare hjälpa dig utifrån hur du ser ut och vad du vill ha :)
Kostnad är omöjligt att säga. Det beror på så många olika faktorer; storlek, detaljering, färg/svartvitt, studio, tid etc. Bäst är att leta upp en tatuerare du tycker verkar bra och fråga.
När det gäller dermals eller scindivers så varierar det ju mellan olika ställen. Tribe skulle ta 2200kr för 5 dermals och 1800kr för 5 skindivers.
Paulina