Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 3020 ggr
[Malin]
0

Sugen på en labret!

Jag är väldigt sugen på en labret men har lite funderingar:

- Jag har tidigare haft i näsan och i tungan. Någon som har haft där som kanske kan jämföra smärtan med läppen?

- När den är gjord kommer läppen att bli svullen. Blir det som en "fläskläpp" eller ännu mer? Hur lång tid tar det innan svullnaden går ner?

axilur
0

Smärtan kan jag inte svara på längre, det var för länge sen jag gjorde den, så jag minns faktiskt inte. Men min läpp svullnade inte alls. Kanske några millimeter jag inte la märke till isf.

/Anneli

[Malin]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag fick ett litet ryck och åkte och gjorde piercingen för ett par timmar sedan!

Kan säga som så att näsan gör ondast av de tre och än så länge är det inte särskilt svullet. Återstår att se :)

axilur
0

Åh, grattis! Jag tror inte att det kommer att svullna mer. Glad

/Anneli

[Malin]
0

Ahh, vad härligt! Håller tummarna för det!

Ilya
0

Vad skoj malin! Grattis.

Jag har gjort två st labreter (varav en är borta, en är på) ingen av dom svullnade det minsta.

mandariiin
0

Har gjort en labrett, en offcenter labrett och meduza. Mina har blivit svullna dagen efter bara.

goodbyehiitler
0

Blir alltid lite svullnad men brukar inte bli så hemskt farligt i läppen, kan ligga upp till 7 dagar men brukar lägga sig tidigare.

Skulle det mot förmodan svullna upp så kan man stilla med is men ja tycker personligen att en piggelin fungerar bättre o smakar bra på köpet ;) Tänk bara på att inte göra detta för att "förhindra" svullnad för den läger sämre eftersom man stoppar blodtillförslen för stunden, så gör det bara om det behövs :)

Lycka till o Grattis :)

[Malin]
0

#5 Tack så mycket :)

#6 & #7 Bra att veta, tack för tipsen. Min känns aningen svullen idag men det kan kanske också bero på att jag råkade slå till mig lite där igår..

goodbyehiitler
0

Råkade du slå till så är det inte konstigt ;) men försök att inte göra om det (irriterar läkningen) precis som om man är på o pillar hela tiden :)