Listerine - för starkt elr inte?
På en del studios rekommenderar dem Listerine som munskölj när man gjort en oral piercing.
Sen hör man på andra håll att Listerine absolut inte ska användas eftersom det är för starkt?
Plain Pain och East street bla rekommenderar Listerine, medan Swahili Bob's inte rekommenderar det.
Vad stämmer egentligen, är det någon som vet?
vet inte, men använder listerine för min läpp ppercing och det funkar bra!

Ja, det är ju så att man ofta får olika svar från olika piercare… Men jag har också hört att det är för starkt och om man ska använda det ska man spä ut det med hälften vatten.
Alla har olika erfarenheter och kunskaper om saker och ting.
Enligt min egen mening är listerine för starkt. Då borde man som #2 säger, spä ut det med vatten.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#3 Men om det är för starkt, hur kommer det sig att dem studios och dem som säger sig vara på "icke-listerine-sidan" istället rekommenderar Hexodent och såna ännu starkare preparat?
Det är det jag inte förstår..
jag har använt listerine till både läpp och tunga.. har inte vart några problem alls. en halv kork morgon och kväll
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Jag fick order om att skölja med utspädd listerine. 1 kapsyl listerin och två kapsyler vatten. Piercaren sa att listerine tar för mycket av bakterierna, alltså att det tar bort även dom bra bakterierna och därmed kan det bli krångel med läkningen
#4 Jag kan inte svara för vad vissa rekommenderar.
Hexident är till för sår och infektioner i munnen. Innehåller klorhexidin. (Inte att förväxla med klorhexidinsprit.)
Finns även hexident helt utan alkohol.
Listerine är vanlig munskölj, för främst tänder. Innehåller 22% alkohol.
Alla har olika information och erfarenhet om saker. Dessutom funkar saker, olika bra för olika människor. Men som dem flesta vet ska man inte använda alkohol i och med en piercing.
Jag skulle helt enkelt enbart rekommendera koksaltlösning att gurgla med. Kroppen sköter sig väldigt bra själv. Och använder man alkohol så förlänger man läkningstiden och stör kroppens vanliga läkningsprocess.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆