Kinesiska tecken ?
Behöver hjälp av någon som har gjort eller bara vet hur man "skriver" : mor och far / Mamma och pappa på kinesiska tecken.
Har hittat två bilder, men står de verkligen för det eller står det egentligen något annat?
Har tänkt tatuera in dessa tecken på mina underarmar. Så behöver hjälp för att det inte ska bli fel.
(första bilden = mor)
Yup. Första bilden är Mor, andra är Far
?? Fu mu (föräldrar) på läsligt språk hihi Mjo, jag kan en del kinesiska
Har läst Kinesiska lite i Lund, plus att min fästman (make om mindre än 2v) är kines
Jennie

#2 passar på att säga grattis i förskott 

alltid kul att lära sej nya saker 
#2 Hehe, ja då borde ju din sambo veta om någon :) Och grattis.
Sånt där är lite läskigt när man vill ha tecken. Man får verkligen se till och fråga någon som verkligen vet. Inte så jätte kul att gå omkring med något som betyder något helt annat :)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Inte någon höjdare att gå omkring med ett recept på stekta nudlar eller så hihi
Så lite topic… Är det nån som undrar över tecken så är det bara att hojta
Vet jag inte själv så vet min snuttis
Jennie
#7: Har han koll på japanska tecken också? :))
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#8 Inte direkt. Kan dock påpekas att Japanerna använder väääääldigt många kinesiska tecken, dock inte alltid med samma betydelse
Jennie
#9: Att det är samma tecken kan det nog vara :) Fast det är den japanska betydelsen jag vill åt, är lite inne i japan och japanska :D Men det måste ju finnas bra sidor för det *klurar*
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#10 Kanske någon på Japan iFokus har en susning om det^^ Jag vet att ibland är det samma men ibland har japanerna bara lånat kinesiska tecken men använder dom helt annorlunda. Den stora skillnaden mellan Kinesiska och Japanska är att på Kinesiska står tecknen för ord eller del av ord, medans på Japanska är tecknen som våra bokstäver dock ibland med specifik betydelse. Komplicerat det där
Jennie
Om du vill ha japanska tecken är det väl bara att gå till två sushirestauranger. Hos en frågar du om de kan skriva ned det tecknet du vill ha på ett papper och sedan går du till en annan och frågar vad det står, för att dubbelkolla. Så gjorde min svägerska när hon ville ha kinesiska tecken, gick till kina-restauranger.
#12 Finns ett problem med Sushi restauranger… Är inte många av dom som rent faktiskt ägs av Japaner eller ens har Japaner som arbetar där
Jennie

Kapar tråden lite….
RuiXue: Jag skulle jättegärna vilja veta hur tecknet för dotter är och för kvinna….. om du har lust…
har planer på att sätta dit moder, kvinna och dotter någonstans…. är ju någons moder men även någons dotter och till slut är jag juh en kvinna 
#13 Jaså? I Uppsala är det i alla fall inga problem. Det är inte vem som helst som får vara sushi-kock, man ska ha en specifik utbildning och vad jag förstår ges de nästan bara i Japan.
Jag snor tråden lite med, Nån som kan tecknena för "Kärlek sårar" alt "Love Hurts" :D
Tecknet för kvinna är ?, dotter måste jag ta och kolla upp för att vara helt säkert
Jag vet att jag vet det, men det har liksom försvunnit i hanteringen uppe i hjärnkontoret
Jennie

tack…men hur får man den större så man kan se den ordentligt??? *pompom*
Ska försöka hitta en större bild
Jennie

oooh! tack 
Kunde inte hitta nåt bättre. Skadar nog inte med animeringen heller i och med att det är väldigt viktigt med turordningen på strecken när man skriver tecken
Jennie
tack så¨mycket xD
Och den första som Rawr visar ..
hur är det när man skriver namn med kinesiska tecken? vad skulle alexandra bli? :)
Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu