Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 14019 ggr
Binks
0

Hur får man in den?

Nu har jag klarat mig länge med mina töjningar i öronen utan att de blivit några problem. *ta i trä*

Har 5mm i ena örat och 4mm i andra, eller dom är snarare påväg till de i båda öronen med varsin spiral.

Frågan jag skulle komma till är när jag kört på med nästa som är en 6mm så har jag en tunnel att stoppa i när jag kommit till 6mm, som just är 6mm.

Men den har ju lite högra kanter, eller ser ut att vara väldigt höga kanter.

Då frågan: Hur fan ska man få i den i ett 6mm öra?

Nästa problem som jag kom på var att om man skulle tex töja till 7mm och stoppa i den, för att ens få i den så kommer hålet att minska och då sitter de en 6mm där som man kanske inte får ur?

axilur
0

Har du töjt till 6mm och har en plugg/tunnel på 6mm så går den in lätt trots kanterna. Är det trögt så kan du vänta lite så att örat slappnar av och vänjer sig vid att vara 6mm en stund först, och sen smörja med olivolja som är organiskt eller Tea tree oil, så att det glider lättare. Ha gärna snibben varm, det underlättar också.

Hålet minskar inte så pass snabbt att det blir krångligt att sätta dit ett smycke efter töjning. Det drar ihop sig lite, men det går fortfarande bra att sätta i ett smycke. Har väldigt svårt att tro att det kommer att fastna.

/Anneli

Binks
0

Provade igår att få in den men icke.

Tror kanterna är 7mm kanske.

Så jag tror de blir att helt enkelt fortsätta att töja förbi 6mm mot 7-8 till helgen.

Köpte en ny 8mm (vilket är den första helt nya från butik som jag köper) spiral från tribe idag.

JossanH
0

Dom pluggar som har riktigt stora kanter har ofta avtagbara kanter. Har du provat om det är så? Det syns inte förrän man skruvar av den.

Annars så brukar det ge med sig när örat inte är så spänt längre och man haft samma storlek en längre tid.

Jag har dock haft pluggar med "midja" som varit väldigt liten jämfört med kanterna (inga skarpa kanter utan mer som ett timglas om du förstår) och där har jag fått kämpa för att få ur dom ur öronen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Binks
0

Ja den jag är som ett timglas.

Och den ska vara 6mm men kanterna är verkligen stora och måste vara minst 7mm.

De går absolut inte att ta av några kanter så jag tror jag kör på.

Fick den med i ett paket av töjningar så kanske lägger ut den för försäljning när man gått förbi den och man vet att den inte kommer användas mer.

axilur
0

Vad dumt. Jag har en töjning på 12 i nu, men får inte i en 12:a plugg än eftersom örat inte har slappnat av sen jag fick upp den i 12. Om några dagar kommer det gå bra ändå, och jag har samma sorts plugg som du. Hoppas det löser sig iaf!

/Anneli

JossanH
0

Jag har timglaspluggar som funkar utmärkt då dom inte har en så utpräglad midja, men dom med liten midja är hopplösa!

Sajtvärd på Iller.ifokus

[TrevorS]
0

Jag brukar ibland få duscha i varmt vatten för att få i en tunnel eftersom kanten är för hög. Har en kompis som haft samma problem men han fattade inte att man kunde skruva av ena kanten. Jag kör numera med silikon då de är mjuka och lättare att sova med.

JossanH
1

Silokonpluggar is the shit! Suuuupersköna!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

Ja, silikontunnlar är nog det skönaste jag haft i öronen någonsin.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Binks
0

Jag har nu lyckats töja mig till 7mm med en 8mm spiral.

Och idag tänkte jag kan ju iaf prova att stoppa i en 7mm plugg utan att ens veta om jag tagit mig till 7.

Smeta på lite rapsolja och började klämma lite.

Den streta imot men höll ett finger bakom och bara skruvade lite på den så plötligt satt den iaf fast där i.

Skruva lite till och "plopp" så va den igenom.

ÄNTLIGEN något annat i örat än en spiral.

Känns oerhört skönt och lite av ett del-mål att stoppa i något "stort" (om man jämnför hur litet hålet har varit) tillslut.

Kanske kan lägga upp nån bild om någon skulle vilja de?

Men resan mot 7mm fortsätter i vänster öra, tills man får i 7mm pluggen där och då får höger vandra mot 8 och där bytas mot en 10mm spiral och vandra mot 10mm ståltunnlar som ligger och väntar.

Känns otroligt skönt att man äntligen tar sig nånstanns med detta långsamma arbete med sina öron och att de nu änligen händer nått "spännande".

Ha en fortsatt trevlig helg!

[TrevorS]
0

Rapsolja, jag hade nog valt helosan (som är lite antibakteriellt) eller lite olivolja.

Kul att du fick i den. Skrattande