navelpeircing, FARLIGT?
Jag stod & pratade med mina kompisar om peircingar när en kvinna (eller ja…typ i 30årsåldern eller nått) kom fram och sa att det var farligt, man kunde få något hängande "fladderskin" runt navelpeircingen när man blev gravid och att man kan bli blodförgiftad och sånna konstiga grejer.. lät helt sjukt…ja har funderar på att göra en navelpeircing och en i näsan men nu blir man ju lite avskräckt, är det sant det hon sa? (något ja inte tror men vill ha bekräftat om de e så eller inte) och har ni tips på att rengöra sina peircingar och vad man ska tänka på när man skaffar en?
Jag har sett navelpiercingar som har fått så'n hud, så det kanske stämmer.
Blodförgiftad kan man ju naturligtvis också bli om nål och/eller smycke är smutsiga, rostiga etc. Man kan ju också få infektioner i hålen.
Men hos en seriös piercare så är allting sterila engångsgrejer, så då är det ingen fara. Följ skötselråden noga så är risken minimal för "tråkiga följder".
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
okej, ska tänka på det! Har varit inne på en hemsida som har en hemmastudio, det verkar vara i närheten av där jag bor. www.offerstudio.se så det verkar ju seriöst iaf :)
Ja, den verkar seriös, åtminstone med sterilsering av smycken. 
Jag skulle dock bli lite avskräckt av den flytande åldersgränsen. Det känns lite flummigt.
Men det är upp till dig, naturligtvis 
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
vad jag blir avskräckt av är priset :O Eller alltså det är ju sjukt bra att det är billigt men då undrar man ju…även om dom säger det på hemsidan ;P
Min piercing som jag gjorde i tisdags kostade 350:- tatueringen jag gjorde på samma studio kostade 1600:- för två timmar (billigt), och där är de jätteseriösa och jätteduktiga. Så priset tycker jag inte ska vara avgörande.
Piercaren körde engångsgrejer, hon steriliserade bänken där hon lade sina verktyg osv.
Vill du kolla deras bilder så kan du kolla här men de är i Borås utanför Göteborg, så de kanske inte är så aktuella för dig.
Men då har du något att jämföra med, och piercarens priser är ungefär samma som hos offerstudio.
okej, jag är något lugnad ;) tror de kmr gå bra!;)
Gör det säkert! 
Skogselva; kan du lägga in bild på tatueringen?
Offer, han håller till i Umeå va? Jag har varit hos honom och tagit i tungan. Han är trevligt och proffsig och sådär, men min piercing blev sned och sedan har han alltid plastsmycken vilket gjorde att mitt hål blev lite "missbildat" eller vad man ska kalla det. Det gick bort så fort jag bytte till titan och nu syns det inte på utsidan utan känns bara om jag tar bort staven. Tror dock att man nu för tiden kan be om annat material så beställer han hem det. Jag har inte riktigt bestämt mig om jag skulle kunna göra hos honom igen.
okej, att använda det från början kanske inte är så bra, man vill ju va så säker som möjligt, speciellt i början ;P Man blir ju lite osäker nu med :/ men det kanske också kan hända proffs? jag vet inte :/ jag får kanske gå dit och hoppas på det bästa xD
Jag har också varit hos offer och gjort i näsvingen och läppen och båda gick bara fint tycker jag :)
#8 Jag lade upp en bild här när den var nygjord (och fortfarande kliande) 
#11 det är ju bra!!!;)
#12 Tack :)