Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettfrågor-och-svar
Läst 4039 ggr
lindso95
0

Tungpiercing - skada tänderna?

Jag fyller snart femton och då har jag bestämt mig för att pierca tungan (för jag får ju pengar i födelsedagspresent så ja kan betala). Men! Jag vet att man kan skada tänderna och tandkött men vad ska man göra för att minska risken för det? Har läst och hört att man kan ha en plastkula och att man inte ska leka med smycket.
Men på vilket sätt skadar det på tänderna? Är det tandlossning eller "slipar" de på tänderna..?

MVH

Christine9
0

Jag har lyckats bita av några tänder när jag har ätit, sen har jag även lyckats svälja en kula en gång :P Visst sliter det väl säkert också på tänder och tandkött egentligen, fast det får nog någon mer kunnig svara på hur det är med det.

Men måste man inte ha fyllt 18 för att pierca tungan? (Hos en seriös piercare alltså) I alla fall ha målsmans tillstånd? Eller räcker det med att vara 15 år? :S

Karmatarerskanise
0

Man kan bita sönder tänderna. Jag fick ta ut min eftersom den skavde ner tandköttet på en tand, vilket kunde gått illa om det hade gått längre och tandhalsen hade blotats.

HAr man sen lagningar eller bryggor på tänderna och man biter sönder detta med en piercing i munnen, får man stå för lagningskostanden själv. Då hjälper ingen försäkring och så.

Liss
0

Det kan slita på tandkött och tänder, då det går imot hela tiden. Kan även gå så långt som tandlossning om man har riktig otur. Och avslagna tänder.
Plastsmycke kan hjälpa, då själva smycket går sönder i stället för tänderna - om man råkar bita på det.

Det gäller att inta leka med det och att den placeras rätt utefter din mun och tänder.

Och dem flesta seriösa studios brukar ha 18 år på Tungpiercing.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆