Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 3263 ggr
ShitGoose
0

Går inte att töja...

Jag har tänkt att jag ska töja upp till 16mm, har 12 nu, men det går inte! Jag vill inte ta i för mycket för jag är rädd för att spräcka.. Vad ska jag göra, går det lättare om jag använder mig utav någon olja/kräm kanske?

Medarbetare på Sphynx iFokus

axilur
0

Du kan använda olivolja som är organiskt eller Tea tree oil för att de ska glida lättare.

/Anneli

Liss
0

Som sagts, olivolja är bra. Och så hoppas jag att du inte går direkt från 12 till 16 mm direkt? För då kan jag förstå att det tar emot :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

JossanH
0

Jag hade samma problem. Tog mig över ett år att gå från 8-16 mm! Ena örat gick det bättre på men det andra tog emot som tusan. Fick bli snigeltöjningar och ändå fick jag gå ner i storlek titt som tätt för att det sprack så lätt.. blev ju så att man nästan gav upp till slut för man inte orkade gå runt med sitt ömma öra varannan vecka..

Ställ dig i en varm dusch så huden mjukas upp ordentligt innan du försöker trycka i något större.
Det kan funka att bara köpa typ maskeringstejp och vira ett par varv på pluggen du använder idag och sedan bygga på med ett par varv någon gång i veckan. Det tar lång tid men det går ju iaf framåt..

Sajtvärd på Iller.ifokus

axilur
0

Det tog nån månad eller två att töja mitt ena öra från cirkus 4 till 18. Det sprack ibland men det läkte jättefort och var inga problem att köra vidare. Nu är jag på 12 på det andra örat och det går väldigt sakta framåt nu. Det spricker rejält och läker inte alls lika fort.

Jag tänker ta tejp och vira ett par varv runt tolvan, fixa en 14plugg och en 16plugg att mellanlanda på, så borde det bli klart tillslut.

/Anneli

Liss
0

Brukar lustigt nog gå segare med ena örat. Min vänstra öronlob gick hur lätt och smidigt som helst. Medan det högra gick mycket segare.
Dock har jag aldrig haft det så svårt att man knappt kan töja med.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

grejs
0

Använd alltid nåt glidmedel när du töjer! T.ex. helosan eller nån olja, annars är det verkligen inte konstigt att det inte går att töja. Och kör hellre med små steg istället för att trycka på och få blowouts och infektioner. Om du inte hittar töjsmycken att mellanlanda på så funkar gängtejp bra. (tejp utan klister)

goodbyehiitler
0

Vaselin är väldigt smidigt med tycker jag, tar man det i lugn takt så brukar det gå bra till sist :)

#5 jo, ja tycker med det, mitt vänstra gick från 5-22mm på strax över 1,5-2 månader medans mitt högra (hade 2st) tog ca 2-3 månader från 5-12mm

ShitGoose
0

#2 Haha jo först gjorde jag det men har töjt till 14mm nu :)

Jag testade iallafall med helosan och det gick bra, fast örat började ömma jätte mycket och svullnade upp även fast jag tog de lugnt, så ska låta det vila nu.. Sen är det väl bara att försöka igen. Men ska testa det där med tejp och förhoppningsvis går det bättre :)

Medarbetare på Sphynx iFokus