Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 4759 ggr
bringemin
0

Vegetarisk tatueringsfärg

Är vegetarian och har fått reda på att tatueringsfärg ofta har animaliska ingredienser. Verkar inte vara så omdiskuterat i sverige och  jag hittar ingenstans att läsa om detta. Nån som vet vart man kan få tag på en tatuerare som använder veggo-ink? =)

[Lacus]
0

intressant, hoppas någon svarar :D

JossanH
0

Detta har jag inte hört tidigare.. Är man där emot strikt gällande animaliska produkter kanske man först och främst borde gå igenom innehållsförteckningen på sina schampon, balsam, lypsyl, smink och allt annat man använder dagligen. Känner en som bev vegan som i stort sett bytte ut allt han ägde då det innehöll animaliska produkter..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

Vet att vi haft en tråd uppe, om det innan.
Dock har jag inget svar själv, mer än att man får kolla med sin tatuerare och fråga om färginnehållet.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

bringemin
0

JossanH: Det har jag först och främst redan gjort, använder endast skönhetsprodukter som är icke djurtestade och som inte innehåller nåt animaliskt. Men nu undrar jag alltså över denna färgen då jag inte vill ha likdelar inpräntade i min hud :P
Lisette: ska söka efter den tråden. Har en känsla av att så många tatuerare kanske inte har koll på det här med vegetariska färger, men tål ju att fråga =).

JossanH
0

#4 antar att du då shoppar på lush!! Love them :) Det är sjukt hur svårt det är att få tag på veganska produkter. Själv är jag inte speciellt noga, men känns ju bättre att behandla sig med helveganska saker.

Sajtvärd på Iller.ifokus

bringemin
0

Aaah, underbar affär, är in där nästan varje gång jag är i sthm. Alltså, jag är vegetarian så honung och sådant bryr jag mig inte jättemycket om fall det är i.
Handlar mest på Body Shop och Yves Rocher =)

JossanH
0

#6 Jag har ju ändå lyxen att ha Lush här i stan (Norrköping), tror det blir en del julklappar där ifrån i år ;)
Sorry att det blev en avstickare i ämnet..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Furret
0

Jag känner inte till någon "vegansk tatuerare", men färg av märket Stable ska vara veganskt. Du kanske kan höra runt lite om någon tatuerare använder sig av det märket?

Klicka här om du vill till stables hemsida