Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 5078 ggr
ChristineL
0

Mardrömmar i samband med tatuering?

Alltså, jag ser ett samband, varje gång jag ska tatuera mig så drömmer jag mardrömmar kvällen/nån kväll innan. Jag drömmer att det blir fel och inte alls så som jag vill. Är det någon mer som igen igen sig? Är så frustrerande! Är det mitt undermedvetna som tvekar fast jag känner mig superdupersäker på det jag ska göra? Visst är jag impulsiv av mig ibland, men tatueringar är alltid väldigt genomtänkta.

Ska iväg om ett par timmar nu och inatt drömde jag att det var fel tatuerare vars idéer visserligen var fina men som inte alls stämde ihop med mig. Frustrerande som sagt!

Skogselva
0

Jag brukar ha den sortens drömmar när jag är nervös inför något. Inte för att jag undermedvetet tvekar, utan på grund av nervositet. Lite så där "Ska jag verkligen våga göra det?" känsla.

När jag skulle tatuera mig så drömde jag att det var piercaren, på tattoo- och piercingstället, som skulle tatuera mig, istället för tatueraren. (Tatueraren hade nämligen blivit sjuk den dagen, så hon vikarierade för honom.) Det gick ju i och för sig bra, det kändes inte alls, men det skulle tydligen ta 5 gånger för henne att göra klart den lilla tatueringen jag gjorde.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

ChristineL
0

Nu blev jag inte inkad iaf för han var sjuk… Skit. Men jag är inte helt ensam om denna skumma nervositet iaf då ;)

Karmatarerskanise
0

JAg brukar drömma att mina tatueringar försvinner.

Skogselva
0

#2 Absolut inte Cool

#3 Det drömde jag när tatueringen fortfarande var ny. Jag vågade inte ens ligga på den armen, men så drömde jag att hela motivet och allt trillade av när jag tvättade den. Tyst

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

JossanH
0

Jag drömmer ju om allt som händer i mitt liv i stort sett så visst drömmer jag om mina tatueringar också men oftast att jag plötsligt har nåt jättestort motiv jag "glömt" att jag gjort… Även om motiven är fula i drömmen så brukar jag vakna och vara jättesugen på att göra något riktigt stort :P

Men visst har jag även drömt att tatueraren har bjudigt hem mig för att göra gadden hemma i köket, och att han använder vanlig pensel och såna saker ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Liss
0

Haha! härligt Christine ;)
Det är ditt undermedvetna som talar om för dig att det är dags att tatuera sig helt enkelt. Drömmer man inte ofta tvärtemot. När någon dör, betyder det liv eller what ever.

Jag har drömt något skumt om tatueringar också. Men inte direkt i samband med att jag ska tatuera mig.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Wideudde]
0

just som #3 hade jag många drömmar om att när jag vaknade att dom skulle vara borta, att kroppen stöter ut färgen och dom försvann, oftast efter jag tatuerat mig, de senaste gångerna har dom drömmarna försvunnit men jag har ofta konstiga drömmar efter även fast de inte är tatto-relaterade.

ChristineL
0

Hehe, helt korkad är jag inte då som drömmer dessa dumma saker :P Men imorron är det dags igen (eftersom det inte blev av förra gången), så vi får väl se vad som händer inatt.

ChristineL
0

Inga drömmar inatt, hmmm, hur ska jag tolka det nu då? :P

[Wideudde]
0

att du börjar bli van tror jag (:

ChristineL
0

Haha, ja kanske det, grymt nöjd blev jag iaf :)

Karmatarerskanise
0

bild?

ChristineL
0

Imorron ;)

Liss
0

Det hoppas jag :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

meeeeen Tungan ute

ChristineL
0

En lite sneak peak på fb finns ;)

Karmatarerskanise
0

För mycket plast på ju, får vänta till den är av :)

Shanea
0

Jag har bara gjort en tatuering, men innan jag skulle göra den hade jag massor av mardrömmar.

Drömde om att allt möjligt skulle gå fel, att tatueraren skiss var jätte hemskt, att jag av någon anledning tatuerade något annan än vad jag tänkt, att jag gjorde det på fel ställe, att tatueraren gjorde fel och det blev jätte fult…

Även om man verkligen vill tatuera sig ligger ju slutresultatet i någon annans händer, och man kan inte veta exakt hur det blir förrän det är för sent för att göra något åt det, så tror det är väldigt naturligt att vara nervös, slutresultatet blev däremot bättre än alla mina drömmar i mitt fall :D

Medarbetare på Fantasy. Försöker även underhålla på pipiga bloggen.

Frogge33
0

Kanske avviker lite men för ett par dagar sen hade jag en sk. "mardröm" om min piercing. Den var liksom uttöjd och smycket var borta….. det såg bara helt förj***vligt ut! Skrattande Fast jag var tvungen att dubbeltjecka på morgonen att allt var på sin plats Flört hehe…..

// Matilda